Val i livet

Onsdagen den 19 juli 2006

Jag och föräldrarna var hos syrran och hennes kille i söndags. Vi hjälpte dem att montera ihop spjälsängen som den lille ska sova i. Där kommer han/hon sova gott! Om en månad är jag antagligen moster! Det är stort det!

Jag och Karre provade tre drinkar i fredags. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut men mer än så hade vi inte bestämt så det slutade med att vi provade drinkar istället. Det var gott det! Jag ska nog över till henne på fredag, hon är ensam hemma.

Studentdagen var en av de roligaste dagarna i mitt liv. Jag skulle vilja ta studenten varenda dag! Bara man fick slippa skiten efter studenten. Det är liksom nu man ska veta vad man vill med livet efter skolan...och det vet inte jag. Jag sitter bara här hemma, arbetslös och fattig. Mitt stora mål är att flytta hemifrån men hur skulle det gå till utan pengar? Och jobb går ju inte att få i den här jäkla stan! Kom visserligen in på två fristående kurser på universitet i höst, men jag vet inte...Jag vet verkligen inte!

Allt jag vet som jag vill med mitt liv är barn. Men då ska man hitta pappan till dom barnen, ett jobb man kan tänka sig i många år framöver och allting...Suck!

Det är inte lätt att stå i en vägkorsning och välja väg i sitt liv! Men det är det man får göra efter studenten. Så samtidigt som studenten var det roligaste på länge så var det även det svåraste! Men men....vad vore livet utan utmaningar?




Veckans filmtips: "Before Sunrise" och "Before Sunset"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback