Familjehelg

Söndagen den 8 april 2007


Jag vill börja med att tillägga lite till mitt föregående inlägg, så det inte blir några missförstånd.

Apropå porren, till exempel, så är jag för det så länge personen som tittar på det fattar att det han/hon ser inte har någonting med verkligheten att göra. Det behövs inte många hjärnceller för att förstå det men det finns ju människor till allt.

Dessutom vill jag tillägga att jag inte är för all slags porr. Barnporr tycker jag självklart är något av det mest fruktansvärda som finns! Och sedan finns det en mängd annan porr som inte kan vara så hälsosamt för någon över huvudtaget, så nu vet ni det...

Och det där med att jag är för legalisering av prostitution måste jag tillägga att jag inte direkt är för det till 100 %, snarare 80-90 %. Dels på grund av nackdelen jag nämnde i mitt förra inlägg och dels för att i och med den legaliseringen så säger man på ett sätt att det är helt okej med prostitution. Och det tycker inte jag. Tjejer vill inte prostituera sig, de tvingas till det. Just därför tycker jag inte det är rätt att stöta bort dem, kalla de för horor och låta de stå ut med vad skit som helst. De måste ju få en trygg och säker värld omkring sig så att de kan ta sig bort från prostitutionen!




Har haft syskonen och deras respektive här i fyra dagar. En riktig familjehelg. De två första dagarna var det jättetrevligt men som vanligt blev jag trött på det efter ett tag. Tänk om jag kunde duga någon gång. Istället är frisyren fel, allt jag gör är fel, jag jobbar fel, borde plugga och bla bla bla. Blir trött på allt tjat!

Det är inte så att jag inte uppskattar när de kommer hem men jag brukar inte trivas med att vara den misslyckade jämt, och så brukar jag känna efter ett par dagar...

Men självklart var det trevligt också, speciellt att få leka med lille systersonen. Han har det sötaste leendet ni kan tänka er. Vi dansade, han och jag, och så lekte vi med hans studsbollar. Roligt var det!

 

Men mycket poolbygge blev det inte. Vi räknade med att bygga klart den den här helgen men vi stötte på ett problem. Poolgropen var täckt med en stor duk och sedan grus över den. Vi plattade till gruset så att det var jämnt när vi skulle bygga poolen på det, men då märkte vi att på ett ställe så rörde sig marken när vi stod på gruset. Det var liksom sankt där. Vi tyckte det var bäst att kolla upp det och när vi grävt bort allt grus såg vi att duken buktade upp en massa. Det var helt vattenfyllt under duken. Så kan vi inte ha det, så nu ska vi gjuta en stor platta som ska ligga i poolgropen så att vi kan bygga poolen på den istället för på lermark. Men bonden och drängen som ska ordna det åt oss har vårskörden framför sig så det tar ett tag innan något kan bli av.




Praktiken har börjat och det är hur kul som helst. Sedan väntar sommarjobb och jag hoppas innerligt att jag får jobb i höst så att jag slipper de där kurserna på universitetet. De två sista åren på gymnasiet ville jag bara därifrån, av olika skäl, så skolan lockar mig inte ett endaste litet dugg!




Veckans komiker: Jonas Gardell



Kommentarer
Postat av: Karin

Hej gumman!
Jag hoppas verkligen inte du tycker du är misslyckad! Det är det sista du är! Du är så härlig o snäll, min bästis! :) Det är DU som bestämmer över DITT liv, ingen annan!! Ses på torsdag (längtar)! Puss o kram

2007-04-08 @ 18:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback