Vampyrboken

Onsdagen den 18 april 2007


Jag har ett problem. Jag är hur sugen som helst på att börja på någon ny bok, och jag har gjort tappra försök. Men jag kan bara inte släppa "Om jag kunde drömma" som blev veckans bok i mitt förra inlägg. Så fort jag läser någon annan bok tänker "Nej, den här inte alls så bra som vampyrboken!". Jag kallar nämligen "Om jag inte kunde drömma" för vampyrboken.

 

Handlingen är lite fånig. En tonårstjej blir förälskad i en vampyr. Han blir kär han också men måste tampas med sin frestelse att döda henne, för att hennes blod doftar så gott. Samtidigt som han inte vill döda henne för att han är så himla kär.

 

Jag vet, det låter inte som en suverän bok. Det låter mer som en ungdomsbok...men fy fan vad bra den var! Jag har aldrig varit mycket för smäktande romantik när det gäller böcker, men den här var så romantisk så jag nästan grät ibland! Inte likt mig. Dessutom var den skitrolig på vissa ställen så att jag skrattade så att jag grät också, haha.


Och nu har jag fått reda på att det finns två fortsättningar men de har inte kommit ut på svenska ännu, så då måste jag gå runt och vänta! Kommer jag att kunna läsa någon annan bok under tiden jag väntar? För jag kan i princip inte tänka på något annat än vampyrboken... Suck vilka problem man kan ha...



Jag var hos min älskling i söndags till måndagen. Jag blir bara mer och mer kär! Det svalnar aldrig! Hihihi! Gudars vad du är underbar!

 

Idag har jag inventerat hela dagen på praktiken. Ganska motoriskt och enformigt men dagen gick jävligt fort så det var skönt.

 

Jag har dessutom köpt jeans för 800 spänn idag. Varför? Jag vet inte. Jag behöver kläder, men just jeans behöver jag inte! Jag hatar impulsköp, speciellt när de är dyra. Men jag får skylla mig själv.

 

Karre, kan vi inte ta en svängom på krogen någon kväll? Eller kanske en filmkväll (som i vanlig ordning slutar med att man sitter och babblar istället)? Saknar dig ju!

Och Harre, dig saknar jag med! Är så glad för din skull för att du flyttat till Blekinge, bor med pojkvännen och jobbar. Men shit vad tomt det är här uppe utan dig! Jag och Karre vill ju ta med dig till Ullared och visa dig Gekås! Marre kanske också kan följa med!
Harre, Karre, Marre och Starre. Det är vi det.




Sitter och funderar på vad som ska bli "Veckans" idag. Min första tanke var att vampyrboken skulle bli veckans bok igen, för att den är så bra, hahaha. Men kul för er läsare liksom...inte.




Veckans serie: 100 höjdare



Kommentarer
Postat av: Karre

Joo...det är verkligen dags för krogen snart!!!! ;) Måste få se dina nya impulsjeans oxå då.. :P haha PUSS PUSS

2007-04-20 @ 17:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback