Uppdrag

Fredagen den 24 augusti 2007


Fem dagar ledigt och oooo vad jag har tagit det lugnt! Idag var det riktigt gassande sol också, så då satt jag i en solstol och läste. När jag hade blivit varm tog jag ett dopp i poolen och efter det satte jag mig återigen och solade. Visst låter det lyxigt? Känns ganska lyxigt faktiskt, med pool i trädgården och allt.

 

Läste ut "Flickan som lekte med elden" igår kväll. I helgen jobbar jag så då planerar jag att köpa den tredje boken i serien, "Luftslottet som sprängdes". Det är riktigt spännande böcker alltså!

 
Igår kom pojkvännen hem från sitt besök i Luleå. Vi kan inte träffas förrän på söndag, men det ska bli himla mysigt! Har längtat så mycket! Och på fredag har vi planerat in en heldag tillsammans med poolbad om det blir fint väder, lite IKEA- besök och sedan filmmys. Ska bli underbart!

Vår grannbonde har kor som går i en hage precis intill vår trädgård. En av dessa kor är gravid och kommer nog föda snart. Förra året var det en ko som födde världens sötaste kalv, och då såg jag förlossningen. Det var så häftigt! Så nu springer jag och spanar ut i hagen hela dagarna, för jag vill inte missa förlossningen, hihi!



Min syster ringde häromdagen och frågade om jag kunde ställa upp på ett uppdrag några veckor fram över.
 

Så här är det. Hon håller på att ta körkort och klarade teorin för någon vecka sedan. Men hon fick inte någon uppkörningstid förrän 20 september. Däremellan ska hon börja på en turismutbildning i Söderköping (hon själv bor i Västervik) och hon visste inte hur hon skulle ta sig dit på morgnarna. Det går nämligen inga bussar då, men på eftermiddagarna kan hon ta sig hem.

 

Hennes sambo ska inleda sin pappaledighet nu men de kan ju inte ta med ettåringen varenda morgon och åka någon timma i bil. Det går ju inte.

 

Så fram till 20 september (om hon klarar uppkörningen då) ska jag bo hos dem måndag-torsdag i veckorna och antingen agera chaufför på morgonen, eller stanna hemma och passa lillkillen. Förutom när jag själv jobbar, då får de lösa det på något annat sätt.

 

Ska bli härligt att få umgås lite med systersonen. Vara en riktig moster. Ska bli härligt att ta hand om honom på morgnarna, han är så underbart söt när han är nyvaken, och ge honom frukost och allt det där.

 
Allt det här börjar nu på måndag, men jag ska dit måndag kväll och åker hem onsdag kväll (jag jobbar på torsdag). Synd att det skulle inträffa när min pojkvän äntligen har semester, vi kommer ju tyvärr inte kunna ses så mycket som vi kanske hoppats på, men jag kommer ju inte jobba så mycket i höst som jag gjort hela sommaren. Så då får vi ju tid för varandra!



Veckans sysselsättning: Japanska korsord



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback