Ett år!

Lördagen den 1 december 2007


Ja ni, det är december nu! Och jag har mycket jobb framför mig så det skulle sitta perfekt att vara klar med julklappsköpen nu. Tror ni jag har börjat ännu? Icke! Jag vet ju för fan inte vad jag ska köpa! Men på tisdag är jag ledig, då vet ni en som drar till stan och julshoppar.


Jobbade idag och det var sjukt mycket folk! Och självklart ska dom ha en massa julklappar inslagna även fast klockan är över 17.00 och vi egentligen har stängt. Blir irriterad över sådant... Respekten för de som arbetar kan vara liten ibland. Men jag ska inte snacka skit om kunderna, egentligen är det väl dom som betalar min lön.



Åh jag måste ju berätta om helgen när min pojkvän och jag firade vår ettårsdag!


Det började med att jag blev hämtad av Honom efter jobbet på fredagen. Hemma i hans lägenhet lagade hans bror och broderns flickvän Tacos som såklart var svingott (det var ju Tacos!). Efter det blev det Guitar Hero, som ni måste spela! Väldigt roligt! Pojkvännens andra bror kom också och överklassade oss alla i Guitar Hero. Men min pojkvän är också en riktig lirare!


På lördagen shoppade jag och älsklingen. Han fyndade en massa kläder, bland annat en riktigt stilig kavaj! Vi slöt även upp med hans mor och hennes väninna ett litet tag. På kvällen gick han och jag på restaurang och firade på riktigt. Han hade sin fina kavaj på sig och jag hade kjol (inte likt mej men ska det firas så ska det!). "Kniv & Gaffel" heter restaurangen och de serverar medelhavsmat. Riktigt gott och riktigt mysigt!


På söndagen döptes Hans kusinbarn så då begav vi oss till Norrköping. Ett oerhört gulligt barn, och hans storebror är också väldigt söt! Dessutom fanns det en liten tvååring (kusin till barnet som döptes) som underhöll oss alla genom klappa händerna och skrika "JAAAAA!" efter varenda psalm. Oerhört söt!


Innan ceremonin kom pojkvännens faster fram och sa "Jag ska ju gratta er idag!". Då menade hon att gratta oss för att vi varit ihop i ett år, men det visste inte Hans farmor om så hon utbrast: "Va!? Har ni förlovat er?!". Hihihi! Det var lite roligt. Min pojkvän blev nog lite nervös där men men...Hihihi!


Det var en av mina bästa helger någonsin!! Riktigt romantiskt och mysigt och roligt!


Var hos honom onsdag till fredag också. Då blev det bio ("Heartbreak kid", riktigt bra film!), Guitar Hero och filmtittande ("Surf's up, också riktigt härlig film!). Jag börjar få in Guitar Hero-grejen nu. Har slagit några rekord nu men är fortfarande på Easy- nivån. Jag tänkte ge mig på Medium snart, men det är riktigt svårt!



Veckans citatrikaste dokumentär: "Snickeriet"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback