Födelsedag

Onsdagen den 12 december 2007


För det är ingen vanlig dag för det är Stinas födelsedag, hurra hurra hurra!


Jorå, idag fyller jag 20 år! Den började med att jag fick frukost på sängen av älsklingen! Jag sov hos honom, första året jag inte vaknar av familjens sång! Men min pojkväns sång slog allt! Underbart fint! Där kom han med frukost, ett tänt ljus och ett paket på en bricka och sjöng så vackert. Kan en födelsedag börja bättre?


I paketet låg det ett jättefint halsband som jag har blivit helt kär i! Min pojkvän är bäst på att hitta fina smycken till mig! Han vet precis vad jag tycker om!


Sedan åkte jag till jobbet. Ingen där visste om att jag fyllde år men jag tänkte inte så mycket på vilket datum det var fakiskt, och så känns det så stört att säga "Hallå! Jag fyller år idag, gratta mej!". Inte för att jag skulle säga just så men ja...Att stå i centrum är helt enkelt inte min grej.


Men sen kom Sarah och Maria, trots att de var lediga, och grattade mig! En present (badbomber!!) väntade i mitt skåp i fikarummet. Hur gulligt som helst av dom att åka dit för att gratta mig! Hihi, blev jätteglad! Och i och med det fick resten av arbetsstyrkan reda på att jag fyllde år så av cheferna fick jag ett Ikano- presentkort. Väldigt snällt!!


När jag kom hem (slutade redan klockan 14.00 idag) fick jag den sista Harry Potter- boken, ett pussel på 2000 bitar och Cluedo dvd- spel. Blev hur glad som helst, speciellt Cluedo verkar svincoolt. Har redan det vanliga Cluedo, men det här med att det är på dvd med verkar hur kul som helst! Det ska jag tvinga familjen att spela i jul!


Ikväll ska jag, mamma, pappa, farmor, moster och mosters sambo på restaurang. Grekisk mat blir det. Ska bli trevligt, speciellt att min moster hänger med. Vi ses inte så ofta så det ska bli skitkul!



Nu har jag bara fredag och måndag ledigt. Alla andra dagar jobbar jag fram till julafton! Sista veckan kommer nog att bli hektisk, men det blir ju pengar av det i alla fall så jag ska inte klaga alls! Men visst kommer det att bli grymt skönt när man kommer hem den 23:e och hela familjen är samlad!


Längtar även till den 25:e. Då ska jag, Karre och Harre träffas! Kommer knappt ihåg senaste gången vi träffades alla tre, men nu när Harre är i Linköping måste vi ju passa på! Vad kul det ska bli! En heldag med tjejerna!


Jag och pojkvännen har äntligen bokat en resa! Den nionde mars bär det av till Gran Canaria i en vecka! Grymt skönt!! Längtar så jag spricker snart! Har nästan redan börjat med packlistan, åtminstone i huvudet. Det är så roligt att planera allt man ska ha med sig och så! Åh det ska bli underbart!



Veckans TV-serie: "The Office" (brittiska)



Kommentarer
Postat av: maria

Grattis Grattis Grattis!!!!
Hoppas att du haft en bra födelsedag!
Hahah, bra att resten av personalstyrkan fick reda på att du fyllde ;) PUSS

2007-12-12 @ 21:05:18
Postat av: Karin

GRAAAAAATTIIIIIIS!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas du hade en toppen-dag!!! (Verkar som så!) :P Längtar tills vi ses!!! PUSSSSSSS

2007-12-16 @ 17:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback