Pendlande humör

Lördagen den 3 februari 2007


Idag har jag varit på både bra och dåligt humör. Jag pendlar mellan att vara skitirriterad och överlycklig. Jag vaknade irriterad, för jag vaknade på grund av ljudet från dammsugaren (det värsta ljudet man kan vakna till). Sen blev jag på bra humör för jag lyssnade på en massa bra musik medan jag gjorde i ordning mig. Det bra humöret höll i sig medan pappa och jag övningskörde tills jag skulle parkera, då blev jag skitsur. Resten av övningskörningen var jag mestadels tjurig, fast då och då blev jag glad när något gick bra.


Nu vet jag inte… När jag tänker på ikväll blir jag överlycklig. Ska till älsklingen och mysa. Men när jag tänker på onsdag blir jag mest stressad. Teoriprov! Borde inte ens sitta och skriva detta inlägg. Borde plugga istället. Så varför gör jag inte det? Jag vet inte.


Och återigen irriterar jag mig på mina föräldrar! Jag vill härifrån! Har tävlat om en lägenhet på Mix Megapol! Snälla gör så jag vinner den! Så jag kan flytta! Annars brukar jag alltid vara sådan som bara stannar hemma och slappar varenda dag. Men på sistone vill jag verkligen härifrån vareviga dag! Så jag slipper höra allting jag redan har hört alldeles för många gånger! Jag gör mitt bästa, snälla ni! Hjälp mig istället för att vara arga på mig! Jag kan inte rå för att ingen vill ge mig något jobb i den här stan! Det är inte mitt fel!


Jag tror inte på Gud men om du finns…kan du inte hjälpa mig att hitta ett jobb så att jag kan ta mig härifrån snart! Och när jag ändå håller på…helst i bokhandeln!


Ja, vad gör man inte…




Shit, nu fick jag världens lust att åka till Liseberg helt plötsligt. Om det vore sommar alltså…Men jag är egentligen för feg. Feg, feg, feg. Eller vad säger du, Karre? Hi hi. 



Nä, om jag blev på bättre humör av bra musik imorse så borde väl det hjälpa nu med? Så jag ska nog ta mig en Beatleskur!



Veckans humorgäng: Bröderna Marx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback