The Beatles

Lördagen den 20 januari 2007


Under hela min uppväxt har min pappa spelat The Beatles på grammofonen. När jag var liten tyckte jag det var outhärdligt. Men när jag kom upp i ungefär tolvårsåldern började jag lyssna på en CD-skiva med the Beatles. Jag tyckte om det.


Med åren har jag blivit en riktig Beatles-fantast. Jag tittar på en inspelad Beatles-dokumentär så fort jag inte har något annat för mig, jag lyssnar på deras musik åtminstone varje dag och jag har en Beatles-tavla över sängen. Vad skulle livet vara utan dem?


Jag är otroligt tacksam för att pappa har gett mig Beatles under uppväxten, så att jag fick chansen att upptäcka deras musik. Jag ska ge samma chans till mina barn. Det är ju häftigt, att deras 60-talsmusik håller än idag.


Rent allmänt faller jag ofta för 60-talsmusik. Jag är nog egentligen född alldeles för sent. Jag skulle kunna göra vad som helst för att ha fått uppleva 60- och 70-talet. Men å andra sidan är det väl inte fy skam att leva i nuet heller…





Veckans grupp: The Beatles



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback