Falsk sång

Tisdagen den 3 juli 2007


Vad är det som bestämmer vad som är falskt och inte falskt i musik? Om en artist träffar varenda ton rätt men utan att ge någon som helst känsla under låten, inte har någonting att berätta eller inte ens har någon melodi att tala om, då tycker jag att den artisten sjunger falskt. Självklart har alla sin musiksmak, och som vi vet så är smaken som baken - delad. Men för att en sångare/sångerska sjunger rätt ton i rätt takt så gör väl inte det honom/henne till en bra artist?


Jag läste Jonas Gardells blogg där han talar om just det här med att folk inte menar det de sjunger och så... Om ni undrade varför min tanke väcktes helt plötsligt, hehe.



Nu fyller vi på vatten i poolen. Än har vi mycket att kvar att fylla, det tar sin tid med den svaga vattenstrålen...men vi är på gång! Hoppas jag kan ta mitt första dopp inom någon vecka eller två! Beror i och för sig på vädret också.

 

Jag har arbetat hela helgen, men idag och imorgon är jag ledig. Jag sitter mest och skriver på min bok om dagarna. Det går faktiskt riktigt bra! Dessutom har jag börjat läsa Arn-serien. Vill läsa böckerna innan jag ser filmen, i december.

 

Apropå filmer så har Harry Potter- filmen premiär snart. Att jag ska se den! Och det ska bli härligt att få vara med om ett Harry Potter- släpp i Bokhandeln. Den 21 juli kommer ju den sjunde och sista boken ut på engelska.

 

Pojkvännen och jag träffades i söndags. Alltid lika härligt! Men "Face off" är en riktigt äcklig film. Alltså äcklig som i de-skär-av-ansikten-äcklig. Men det var ändå inte en dålig film faktiskt! Och så har älsklingen och jag utsett vår framtida dubbelsäng till vårt framtida hem, hihi.


Nu är det snart allsång! Det bara ska man titta på! Annars är det ju inte sommar!



Veckans TV-serie: "Family Guy"


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh va kul att det går bra med boken!!! :D Kom igen nu, sluta inte skriva för allt du orkar!!! ;) hihi
Längtar tills HP filmen kommer!!! Såg du "bakom kulisserna" på tv idag? Filmen verkar asbra iaf!!! :D
Puss puss

2007-07-04 @ 21:03:53
Postat av: Dinara

Nä jag ska göra allt för att inte tröttna på den här boken! Ja jag såg bakom kulisserna! Skiiitbra! Den du!Det är ju redan nästa vecka den har premiär!! LÄNGTAR!!
Puss pussssss!

2007-07-05 @ 19:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback