Solsken och pool

Måndagen den 16 juli 2007


Idag tog Regnet och Molnen semester (de är riktiga arbetsnarkomaner annars, tycker jag) och vi fick äntligen träffa deras sommarvikarie Solen. Med ens vaknar jag till liv! Vaknar upp bredvid pojken (kan en dag börja bättre?), åker buss hem och går en promenad från bussen till hemmet i strålande sol. Även korna verkar lyckliga i solskenet. Vandrar in på trädgården och ser poolen stå färdig. Dikena runt poolen är helt fyllda med jord, vattnet är upp till poolkanten och rengöringen och pumpen ska sättas igång.

 

Jag såg min chans såklart. På direkten drog jag på mig bikinin och lade jag mig på en luftmadrass och flöt omkring där, med solen gassande. Fattar ni hur underbart det var att bara njuta av poolen och solen?


Än så länge har jag inte badat. Det är tjugo grader varmt i vattnet men för en badkruka känns det iskallt. Men det skulle vara härligt att ta ett premiärdopp i eftermiddag. Vi får se.



I lördags träffade jag Karre och vi såg Harry Potter- filmen tillsammans. Varje gång det kommer en Harry Potter- film så ser vi den tillsammans. Det är något av en tradition. Den första filmen, då gick vi på högstadiet, såg vi säkert två-tre gånger på bio, haha.

 

Filmen var bra men jag har en egenskap att bli besviken över att de tar bort sådant som är med i boken, för att inte filmen ska bli för lång. Den här filmen var två timmar och tjugo minuter. Tycker de kunde ha förlängt den lite åtminstone, så de kunnat ta med lite fler händelser och förklara lite av det som hände lite utförligare. Men men... allt som allt var den bra. Och sällskapet var så klart suveränt. Karre, vi måste träffas igen...SNART!


Och igår tog jag mig till älsklingen och njöt av ännu en god middag och ännu ett mysigt soffmys framför TV:n. Han är min stora kärlek, han!

Nu väntar ungefär två-tre veckor med väldigt mycket jobb och ganska få lediga dagar. Men det betyder pengar, och det gör ju inget att få!




Veckans film: "Marie Antoinette"



Kommentarer
Postat av: Karre

Åh, är poolen klar nu? Gu va härligt!!! :D

2007-07-16 @ 19:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback