Amerikanerna

Lördagen den 24 mars 2007

Jag har varit på mitt sämsta humör idag. Ingenting går som jag vill, jag tappar dammsugaren på min fot och jag hatar Für Elise. Och snart kommer föräldrar hem och blir irriterade på att jag är på så dåligt humör och då kommer jag bli ännu tjurigare. Gudars vad jag saknar din famn nu!



Jag såg Jay Leno igår natt. Han gick ut på stan i typ San Fransisco och förhörde folk om deras bibelkunskaper. På frågan "När levde Jesus?" fick han bland annat svaren "För 400 år sedan" och "För 250 miljoner år sedan". På frågan "Vad hette Jesus föräldrar?" fick han bland annat svaret "Maria och pappa". "Vilka var Kain och Abel?" "Jesus kompisar". "Vad hette Adam och Evas barn?" "Dom hade inga barn".

Jag tror inte ens på Gud men jag hade till och med fler bibelkunskaper än en kvinna som var pastor. Jag trodde att om det är något som amerikaner kan så är det bibeln, jag har i alla fall fått uppfattningen att många är väldigt aktivt religiösa där. Men mycket om bibeln kunde de inte. Men i och för sig hade de säkert klippt bort de människor som svarat rätt för det är ju roligare att se de som hade enormt fel.

 

Ett annat videoklipp jag har sett är när en man går ut på med en världskarta i New York och frågar amerikanerna vilket land de tycker att de ska bomba härnäst. "Mellanöstern" säger en. "Okej, kan du sätta en nål på Mellanöstern på kartan?" säger mannen. Nålen sätts på Australien. New York-borna rabblar upp alla länder som ska bombas: Iran, Irak, Frankrike, Kina, Japan, Kuba, Afghanistan...Inte en nål sätts på rätt kontinent.

När man ser detta är det dels skrämmande att de vill bomba så många olika länder utan att komma med en anledning. Och dels att deras geografikunskaper är käpp rätt åt helvete.

 

Ja, vad ska man säga...


Gå in på
http://www.nbc.com/The_Tonight_Show_with_Jay_Leno/video/#cat=new , tryck på fliken "Correspondents" och se alla videoklipp med Ross! Han är så jävla rolig! Min personliga favorit är när han ska presentera vädret ("sida" sju). På fliken "Jaywalking" finns en sammanfattning av bibelförhören.
Tyvärr har de tagit bort några klipp med Ross men på http://www.youtube.com/ finns ett roligt med honom när han träffar Steve Irwin. Sök bara på Ross the intern där så dyker det upp.



Veckans TV-serie: Leende Guldbruna Ögon



Kommentarer
Postat av: louise

åh, leende guldbruna ögon var så bra:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback