En torsdag

Torsdagen den 22 mars 2007

10.30: Öppnar ögonen och börjar föra mitt vanliga resonemang: "Ska jag gå upp eller kan jag ligga och dra mig lite till?". Mitt samvete bestämde att jag skulle gå upp. Dessutom gick det inte att "ligga och dra sig" när WROOM grävmaskinen sätter igång utanför fönstret.

10.45: Sätter mig med mina rostade mackor och min oboy (jag växer aldrig ifrån oboy) och tittar på Malous ooo så intressanta talk-show "Efter Tio". Kunde inte slita mig.
 

11.30: Klär på mig och borstar tänderna.

 

11.45: Sätter mig vid datorn och möter dagens höjdpunkt: Chatt med älsklingen! Får tipset att se "Leende guldbruna ögon" om dansbandet Lennartz, vilket jag gör. Det första avsnittet slukas på en timme. De resterande avsnitten ska avnjutas ikväll.

 

13.15: Dammsuger hela huset, på order av mamma. Inget damm att suga upp, vad jag kan se, men min mamma har en dammsyn som ingen annan har.

 

14.00: Efter många om och men värmer jag några pannkakor och äter de med sylt. Ser på några halvbra musikvideos på ZTV och tittar i bostadstidningen i hopp om att hitta en gratis tvåa. Fan.

 

14.45: Sätter mig vid pianot och kämpar mig igenom Für Elise, Ave Maria, Yesterday, Rosa Pantern och Over the Rainbow. Ingen av sångerna sitter och mitt humör dras ner lite. Men jag ger mig själv ett löfte: att kämpa med Over the Rainbow tills den sitter.

 

16.00: Kastar lite pil, lyssnar på musik och inser att det var tuuuuusen år sedan jag gick ut på krogen. Blir sugen på en Orgasm (drinken) och att ta på mig finskorna.

 

17.30: Middag (pommes och biff) och Americas Funniest Homevideos. Min favorit vann inte.

 

18.00: Sätter mig här med Tv:n på i bakgrunden i väntan på att Ally McBeal ska börja. Allt avbryts av en glad överraskning: Go' Kväll ska visa ett reportage om Liverpool...alltså Beatles.

 

18.45: Efter att ha stått ut med Go' Kväll- Ragnar i tre kvart börjar äntligen reportaget och jag och pappa bestämmer att besöka Beatlesfestivalen någon gång!

 

Kvällen ska sedan fyllas med "Leende Guldbruna Ögon", "Time Out" och boken "I Cirkelns Mitt". Innan mina ögon sluts ikväll kommer jag sakna min älsklings famn och sedan kommer jag att drömma om vår vårpicknick.

Imorgon börjar det om igen.




Veckans nattrepris: Sex and the City



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback