Bokmal

Torsdagen den 3 maj 2007


Om ni undrar varför jag inte skriver så ofta så är det för att jag har fastnat i böcker på sistone. Ja, jag har kunnat gå vidare efter vampyrboken, det är fantastiskt!

 

I början av mitt sökande efter en bok som kunde läsas efter vampyrboken försökte jag med hemska mord av Christina Falkenland ("Trasdockan"), men jag fastnade inte. Sedan försökte jag med ännu fler mord av Agatha Christie ("Ett mord annonseras") och det gick lite bättre men jag kom ändå bara några kapitel fram.

 

Sedan släppte Camilla Läckberg sin femte bok. Jag har inte läst något av henne och frågade en kollega om hennes böcker var bra. Hon rekommenderade verkligen Läckbergs böcker så jag köpte hennes första, "Isprinsessan". Fan vad bra den var! Skitspännande och oförutsägbar. Den läste jag ut på bara några dagar och nu har jag beställt två av Läckbergs böcker som kommer precis efter "Isprinsessan".

 
Efter den tänkte jag ge Håkan Nesser en chans. Han kom ut med en bok i år, "En helt annan historia", men jag valde att börja med boken som kom precis innan den, "Människa utan hund". Den har jag inte läst ut än, har bara läst några kapitel än så länge, men det är så jag inte kan slita mig ifrån den. Den är jättebra hittills! Vi får se hur det blir senare i boken också.



I måndags hjälpte jag min yngsta storasyster, hennes kille och deras lille son att flytta till en ny lägenhet. Det blev riktigt fint, och sonen är ju bara för charmig. Men det var jobbigt för min andra syster, som precis gjort slut med sin pojkvän. De två skulle nämligen också flytta, men så tog det slut så nu ska de flytta isär istället. Hon var väldigt ledsen, stackaren.


Men jag har en känsla av att de fortfarande har känslor för varandra. När jag går igenom, i huvudet, allt hon har berättat så känns det faktiskt som de ger upp lite för lätt. Alla har ju svackor i sina förhållanden och ställer sig frågan om man verkligen vill leva med den här personen. Då får man ju ompröva känslorna och fråga sig vad det är som gör att man vill vara med den personen, och då brukar det väl lösa sig, för många. Men min syster och hennes kille är mer sådana som flyr vid sådana svackor. Men de skulle prata med varandra om hur de ska göra, om de ska gå i någon rådgivning och så... Jag håller förstås tummarna för att de försöker börja om tillsammans igen, men om de är olyckliga tillsammans så är det ju inte bra alls!



Veckans författare: Camilla Läckberg



Kommentarer
Postat av: BisexuellaLisa

Hej stina!
Sorry att jag har varit dålig på att komentera din blogg den senaste tiden, men du ska veta att jag är din trogna läsare i alla fall =) Har dock inte hunnit skaffa mig en egen ännu. Vet inte vars tiden tar vägen! Men ska bara säga att jag känner verkligen med dig på ditt förra inlägg. människor som står en nära och som gör slut med sin partner är det värsta man kan se, eller ja.. bland det värsta i alla fall! hoppas att de kan reda ut saker o ting och att man ändå löser det till det bästa. Hoppas du mår bra! kram Lisa

2007-05-07 @ 22:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback