Kan inte skriva

Torsdagen den 10 maj 2007

Jag är så sjuk efter min kära älskling! Saknaden blir bara större och större för att varje gång vi träffas blir bara mer och mer underbar! Jag blir helt sjuk efter dina kramar i veckorna när vi inte ses! Du ska veta att jag älskar dig så mitt hjärta sprängs snart!



Min stora dröm är att skriva en bok en dag men det går inte. Jag får någon idé, börjar skriva men så tröttnar jag efter knappt ett kapitel. Antingen för att jag tycker att jag skriver för dåligt, att jag får en ny idé eller för att den förra idén var så dålig. Hur fan skriver man en bok som man inte tröttnar på under skrivandet? Många författare säger att deras idéer kommer till dem i drömmar, och så blir boken en dundersuccé när den kommit ut...men jag drömmer bara störda drömmar! Ingen av mina drömmar kan bli en bok, allra minst en bra bok!

 

Jaja, det är väl bara att fortsätta vänta på att den perfekta bokidén ska komma till mig. När det är fint väder ska jag börja ta promenader. Då tänker man ju mycket, då kanske jag får någon bra idé...men å andra sidan kan jag ju inte tvinga fram idéer, det är ju då det blir så dåligt. Idéerna måste komma till mig. Fan. Jaja, vi får se om det löser sig.




Nästa vecka ska vi börja bygga poolväggarna! Shit! Vi hoppas att hela alltihop är klart till midsommar men pappa tror det är flera ljusår kvar tills vi är klara...vad han nu menar med det. Han tycker jag och mamma är alldeles för optimistiska. Men sedan, efter att poolen är klar, har vi plattor att lägga runt poolen och trädgården måste ju återställas efter att ha blivit uppgrävd och allt...och så ska vi bygga en dusch och ett soldäck. Så helt klart är det ju inte än på ett tag.



Veckans film: "Forrest Gump"



Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du kommer skriva en bok, den kommer självklart bli dundersuccé!!!! :D
Lita på dig själv, du skriver jätte bra!!
Puss puss gumman

2007-05-10 @ 22:17:46
Postat av: Karin

Förra inlägget va från mig, glömde skriva namn bara ;) hihi

2007-05-10 @ 22:18:18
Postat av: Dinara

Tack Karin! Du är så söt jämt! kom ihåg att vi ska träffas nästa vecka nån gång!! pusssss på dej!
/"Dinara"

2007-05-11 @ 07:32:51
Postat av: BisexuellaLisa

Hej! Våga tro på dig själv, jag tror att du skriver skit bra böcker, din blogg är ju jätte bra så vad blir då inte en bok???
Har tänkt på en sak länge nu, i början av din blogg så skrev du att du kanske inte våga skicka iväg ett sms till en kille du gillade, är det den kille du är ihop med nu eller? vågade du skicka iväg ett sms?? =) så nyfiken ju! berätta lite hur ni träffades o så, om du vill alltså! =)

2007-05-11 @ 10:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback