100 saker

Onsdagen den 21 november 2007

Blev utmanad av Maria att skriva 100 saker om mig själv som ingen vet om. Många vet nog om mycket ändå men håll tillgodo.

1. Jag är född kvart i ett på natten.

2. Min mamma gick nästan tre veckor över tiden med mig.

3. Jag heter Iris i andranamn

4. Namnet fick jag efter en släkting som berättade om sin dödliga cancer samma dag som mamma berättade att hon var gravid (med mej).

5. Jag fick aldrig träffa Iris.

6. Jag har varit lantis hela mitt liv.

7. Min ena systers pojkvänner har kommit att betyda mycket för mig.

8. Den första var Johan.

9. Han var min "bror" i 3-4 år sen tog det slut.

10. Sedan blev hon ihop med Marcus.

11. Han var också min "bror" i 8 år sen tog det slut.

12. Jag saknar båda mina bröder.

13. Nu är jag tillsammans med Johans lillebror.

14. Vi har känt varandra sedan jag var typ 6 år.

15. Redan då pirrade det lite i magen när jag var med honom.

16. Han skickade ett alla hjärtans dag kort till mej när han var 8-9 år

17. Det kommer han inte ihåg idag. :P

18. I fyran mobbade jag Maria

19. I sexan mobbade jag Helen

20. Jag kommer alltid att ha dåligt samvete på grund av det.

21. Speciellt med tanke på att jag mobbade dem även på högstadiet.

22. Men idag är vi bästa vänner.

23. Jag har sagt förlåt och kommer att fortsätta att säga förlåt.

24. Jag, Helen och Karin kommer alltid att hålla ihop.

25. På gymnasiet mådde jag pissigt i tvåan och trean.

26. Då var det jag som var utstött.

27. Har därför lite fobi för skolor numera.

28. Efter studenten tänkte jag att jag aldrig ska sätta min fot i en skola igen.

29. Hela sommaren efter studenten storbråkade jag och min mamma.

30. På hösten fick jag praktik på Bokhandeln.

31. Jag är glad att jag hamnade där.

32. Jag har alltid varit blyg.

33. Efter gymnasiet blev jag nästan folkskygg, tyckte jag själv i alla fall.

34. Jag trodde inte jag skulle klara av butiksarbete, då måste man ju träffa nya människor varenda dag!

35. Men jag klarade det!

36. Jag tycker dessutom att det är roligt!

37. Nu har jag varit i Bokhandeln i ett år.

38. Jag trivs verkligen där.

39. Jag blev moster för ett år sedan.

40. Min farfar var alkoholist.

41. Min mormor var med i en sektliknande församling.

42. Min morfar var den coolaste personen som jorden någonsin skådat!

43. Min farmor har jag väldigt svårt för.

44. Hon är den enda av dem som lever.

45. Sedan jag var liten har jag drömt om att skriva en bok.

46. Jag har en kusin.

47. Henne känner jag inte ens.

48. Jag har en operasångare i min släkt.

49. Innan han sjöng opera var han kroppsbyggare.

50. Jag är inte en djurvän.

51. Jag tror inte på Gud.

52. Jag kan inte gråta till filmer.

53. Jag kan inte heller gråta av lycka.

54. Hela mitt liv har jag längtat efter att skaffa barn.

55. Ettan-trean gick jag på Skeda skola.

56. Fyran-sexan gick jag på Slaka skola.

57. Sjuan-nian gick jag på Berga skola.

58. Gymnasiet gick jag på Folkungaskolan.

59. Jag läste SamSam på gymnasiet.

60. Jag tycker varken om lantisskolor eller stadsskolor.

61. Lantisskolor är för överbeskyddande.

62. Stadsskolor är för gråa och bråkiga.

63. Så fort jag får råd flyttar jag hemifrån.

64. Förra sommaren kunde jag inte sluta tänka på min nuvarande pojkvän.

65. Så då skickade jag ett sms, bara sådär.

66. Det ledde till bio och tillslut var vi ihop!

67. Igår var vår ettårsdag.

68. Jag vill tatuera mig.

69. Under mitt liv har jag många gånger fått höra att folk tror att min familj är rik.

70. Det är vi inte.

71. Folk trodde det även om min morfar.

72. Men han var ju en vanlig bonde.

73. Han högg inte ner granar, han sköt ner dom med gevär.

74. Mina systrars skolbuss krockade med en lastbil en gång.

75. Dom kom hem kort därefter, den ena blodig och den andra chockad.

76. Min äldsta systers käke var ur led.

77. Det var hon som blödde.

78. Hon bara skrek och skrek.

79. Min andra syster gick bara och lade sig i sängen och stirrade upp i taket utan att säga ett ord.

80. Själv har jag aldrig blivit skadad.

81. Jag hatar att åka skidor.

82. Jag har rest mycket i mitt liv.

83. Bilresorna vi gjorde när jag var liten är oförglömliga.

84. Euro Disneys popcorn är dom godaste popcornen i världen.

85. Min ena syster lurade i mig att jag var adopterad när jag var liten.

86. Jag hade chikhosta när jag var liten (hur det nu stavas).

87. Det ledde till att mina kräkreflexer blev väldigt känsliga.

88. Så när jag skrattade alldeles för mycket så spydde jag.

89. Det höll i sig i flera år.

90. Men nu är det borta!

91. Min syster retar mig för mina barndomsspyor än idag.

92. Jag var typ två när jag märkte att killar har något mellan benen som inte jag har.

93. Min mamma har kort på det...

94. Jag är lite svartsjuk av mig.

95. Jag har väldigt dåligt självförtroende.

96. Min pojkvän har dock förbättrat mitt självförtroende.

97. Det har även mitt jobb.

98. Idag går jag till och med och funderar på om jag ska börja plugga igen.

99. Men samtidigt vill jag vara kvar på bokhandeln.

100. Jag är mörkrädd.

Som sagt, ni visste nog om mycket av det. Men lite nyheter kanske det fanns, hehe.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag visste knappt nåt av det...så nu vet jag
en himla massa om dig ;) Mkt intressant läsning.
Näe, kom pojken in i butiken...attans att jag missa det...hade ju blivit tårögd ;) Puss

2007-11-21 @ 17:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback