Fastnat

Onsdagen den 21 november 2007


Hela förmiddagen har jag ägnat framför datorn. Har chattat med älsklingskillen och med Harre! Det har varit hur härligt som helst!


Men vad hände sedan? Jag fick för mig att locka håret. Har typ aldrig gjort det, är mer för att platta. Men nu skulle jag locka. Tror ni inte håret fastnar i locktången? Fick som tur var inte panik utan har nu ägnat en timma åt att lugnt lirka bort den där förbenade tången ur håret. Sedan någon kvart att reda ut tovan som blev i håret. Men vilken lycka och lättnad det var att äntligen komma loss!


Blev inte förvånad att detta hände just mig. Jag har en otroligt klantig sida. Snubblar, tappar saker och fastnar för jämnan tycker jag. Okej, nu överdriver jag väl lite, men jag är klantig av mig. Men men...



Igår var det VÅR ettårsdag.


Åh, vilken dag. När jag klivit upp ur sängen, morgonyr som vanligt, får jag ett sms av pojkvännen där han undrar om jag ska jobba den dagen och i så fall hur dags. Jag blir lite misstänksam men svarar att jag ska jobba 10-18. Hur så?


Han svarar med en fråga till. Om jag får skjuts eller åker buss? Min nyfikenhet är väckt och svarar att jag får skjuts. Hur så?!


Han undrar då om jag kan komma till ena ingången till Ikano ca 9.40. Tyvärr hann jag inte till den tiden, inte 9.50 heller utan hann precis till klockan 10.00, när mitt jobb börjar. Han säger att han kommer till Bokhandeln istället så ses vi då.


När han kommer in i butiken har han tio röda rosor i ena handen och en låda choklad i den andra! Gudars vilken söt pojkvän man har! Och när jag läste det lilla kortet som låg med rosorna blev jag hur rörd som helst! Vilket fantastiskt år det har varit!


Han stannade ett litet tag, tittade på kokböcker bland annat. Dessutom satte vi upp lite planer för helgen.


På fredag ska jag komma till honom direkt efter jobbet. Då kommer även hans bror och broderns flickvän och så ska vi äta lite gott och spela lite Guitar Hero. Ska bli svinmysigt!


På lördag ska vi fira vårt år. Vi ska bland annat gå på restaurangen Kniv & Gaffel som serverar medelhavsmat. Urmysigt!


På söndag döps hans kusinbarn så då ska vi till Norrköping på dop.


Så det blir en långhelg med min älskade! Överlycklig!


Men vad ska man ha på sig på ett dop???? Brainstorma, hörni! Ge tips om outfits för jag har verkligen ingen aning! Men jag ska inte locka håret, för bövelen!



Veckans sällskapsspel: Hjärnsläpp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback