Något att se fram emot

Tisdagen den 13 november 2007

Inatt drömde jag att julhandeln hade satt igång, på riktigt alltså. Först gick jag runt på Ikano. Ingången till IKEA var helt plötsligt ingången till staden Rom...ja det förstod jag aldrig riktigt. Sedan gick jag till Bokhandeln och började arbeta. Det gamla vanliga, berätta för varenda kund hur de ska dra kortet i kortläsaren, slå in paket och allt det där. Min längtan efter julhandeln har försvunnit efter den drömmen. Nu vill jag bara att det ska vara julafton så det värsta är över, haha.

Men jag tänkte vara tidig med att köpa julklappar i år så jag slipper delta i den värsta julstressen. Men det är ju så jävla svårt att komma på vad man ska köpa till folk! Svinsvårt, faktiskt!

Och snart blir jag 20 år med. Bara en månad kvar. Jag har alltid tyckt att folk som har åldersnoja och ålderskriser är hur fåniga som helst men nu är jag en av dem. Min ålder kommer börja med en tvåa snart! Vilket innebär att hela ungdomen är över. Nu ska man vara vuxen och ta ansvar och bla bla bla. Nä fy för det. Så jag vet inte om det blir så värst mycket firande. Jobbar ju dessutom varenda helg i december nästan, så det blir svårt att hitta en tid.

Men önskelistan har varit färdig sedan flera veckor, haha.



Jag och pojkvännen har två helhelger tillsammans framför oss. Nu i helgen ska han, min pappa och min systers pojkvän på hockey. Sedan blir det middag med hela familjen hemma hos oss, med underhållning av lille systersonen. Och sen blir det att sova i min 90-säng igen, haha, och morgonen därpå väcks vi nog tidigt av lillpojken.

Helgen efter det ska vi fira att vi varit tillsammans i ett år! Det blir middag på restaurang, ska bli så himla mysigt! Tänka sig att det har gått ett år...Mitt livs bästa år! Dagen därpå, på söndagen, ska hans kusinbarn döpas så då ska vi dit.

Så jag har två underbara helger att se fram emot!




Veckans film: "Ratatouille"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback