Ensam med saknaden

Fredagen den 26 oktober 2007

Jaha, nu har jag läst ut Vampyrbokens ("Om jag kunde drömma") uppföljare "När jag hör din röst". Ännu en bok om vampyrer och varulvar och jag är återigen frälst. Fan vilka bra böcker. Förstår inte vad som är så spännande och romantiskt med vampyrer och varulvar men så är det i alla fall. Och i slutet satt jag bara och gapskrattade åt en scen. Verkligen garvade för mig själv, för replikerna är klockrena ibland.

Så nu är jag inspirerad. Vampyrer alltså. Det skulle man skriva om. Planerar en egen liten vampyrbok men vill absolut inte att det ska bli en kopia av Vampyrboken så jag tar det lilla lugna så länge. Nu får jag vänta på att den tredje boken i serien ska komma på svenska...lär väl dröja något år tyvärr.





Rubriken säger att det är fredag men för en minut sedan blev det lördag. Sitter ensam i midnatten i mörkret och surfar runt på nätet, facebookar och bloggar. Har inget annat att göra. Hör hur föräldrarna snarkar. Känner mig lite ensam, det är lätt att göra det när man är den enda vakna här på vischan.

För ovanlighetens skull ska jag på fest imorgon. Personalfest alltså. Det är inte ofta jag partajar. Ibland saknar jag det, ibland inte. Istället brukar jag sitta här hemma och muttra för mig själv och sakna alla jag älskar. Systrarna, vännerna och pojkvännen. Ibland kan det kännas som om alla är tusen miljarder mil ifrån mig, det är alltid någon man saknar.
Att sakna systrarna har jag vant mig vid. De har flyttat hemifrån för länge sedan. Visst suger det att vara den enda kvar men vad ska man göra?
Att sakna vännerna gör ont. Efter studenten tog sig folk ut från Linköping. Det är Karre och jag kvar, plus tvillingarna. Känns bra att jag har några kvar i alla fall! Om jag bara vore bättre på att träffa dom!
Att sakna pojkvännen gör självklart också ont men vi träffas åtminstone varje vecka. Med den vetskapen, att man snart träffar honom, kan man ta saknaden. Men dröjer det mer än en vecka, då smärtar det rejält.

Så Ensam med saknaden fick rubriken bli.

Nu ska jag nog gå och lägga mig men lär inte somna förrän om några timmar. Får väl börja på en ny bok...




Veckans Scrubsrepliker:


Turk: Sir, I promise you, if you offer her the job again she'll say yes. And I'll do anything, I'll pick up extra shifts, I'll volunteer - I'll volunteer at the clinic; Whatever you want!
Dr Kelso: Ahh! I want you to kill the giant bat that's been living in my attic!
Turk: You keep Enid in the attic?


~ ~ ~


Carla: Well?
Dr Cox: I'm sorry, would you please repeat the question?
Carla: Are you just gonna roll over like that?
Jordan: That's weird, I asked him the same thing last night.
Carla: Where's the outrage? The anger? The hate?
Jordan: Again, last night!
Carla: You've gone soft.
Jordan: [Gasps] Okay, now it's getting spooky.


~ ~ ~


JD: Dr. Cox...
Dr Cox: Newbie, if the next two words out of your mouth aren't 'See ya' then the third word will be 'Oh my god. My crotch. You've punched me in my crotch.'.
JD: See ya.


Och fler finns det...

Kommentarer
Postat av: Karin

Älskar Scrubs!!!!

2007-10-28 @ 20:33:49
Postat av: Karin

Saknar dej maaassor oxå!!!!!

Ps. Älska scrubs!!!

2007-10-28 @ 20:35:14
Postat av: Karin

Nemen...denna kommentar grej är helknäpp...aja ;) Puss på dej gums!

2007-10-28 @ 20:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback