Normalt yr

Måndagen den 3 september 2007


För en månad sedan blev jag helt plötsligt riktigt, riktigt yr och fyra gånger efter det har sådant yrselanfall återkommit och idag beslöt jag mig för att kolla upp det. Jag bokade tid på vårdcentralen och åkte dit.

 

Blodtrycket var normal (aningen lågt men ändå normalt), normala reflexer, normala öron, normala nervimpulser, normalt EKG och friskt blod. Inget tyder på att jag skulle vara sjuk.

 

Det är ju härligt att höra att det inte finns något fel på en, men varför känns det tvärtom?

 

Läkaren spekulerade lite omkring vad det kunde vara, men sa just det att är bara spekulationer. Inget tydde egentligen på att det var fel på mig. Och nu har det gått en vecka sedan jag kände mig yr. Så om jag blir yr igen ska jag ringa dit så får jag en remiss. Då kommer jag antagligen få gå med en slags EKG-bandspelare som kommer att ta mitt hjärtas rytm under ett helt dygn. För jag brukar ha lite oregelbundna hjärtslag, även om det också är normalt att ha ibland...

 

Olikt mig att överhuvudtaget ta tag i att jag mår dåligt. Jag är jämt sådan som tänker att det går över av sig självt. Och det gör det faktiskt oftast, men mina yrselanfall är väldigt obehagliga och jag vill verkligen veta varför jag får dem.

 

Men nu får vi hoppas att jag inte blir yr mer och känner mig friskare snart. För även om jag inte är yr så känner jag mig lite halvdan...lite hängig och trött liksom. Tråkigt.

 

Men som sagt, härligt att höra att alla mina värden är normala.


Efter vårdcentralen tog jag tag i ett bankärende också, har varit riktigt duktig idag!



Läste igenom min boks fyra kapitel för några veckor sedan men jag insåg att det var uselt! Så nu har jag slutat skriva på den. Idén tycker jag fortfarande inte var så pjåkig så jag får se om jag skriver om det helt enkelt.


Men just nu har jag börjat skriva på en ny grej. Med lite inspiration från mitt egna liv. Det är inte en biografi eller något sådant, har nog inte levt tillräckligt länge för det än, haha. Men jag kom på att det är svårt att skriva om någon annans liv när man inte har levt något annat liv än ens eget...hänger ni med? Hihi. Så en del delar i det jag skriver nu har hänt mig och är inspirerade av mitt liv. Men det mesta är fantasi, som vanligt. Det är det som är roligast!



Pojkvännens semester är slut nu. Vi var på Ikea, Nordic och Mio i fredags och drömde lite om hur vi vill ha det någon gång i framtiden och så...Det var jädrigt mysigt! Sedan åkte vi till hans föräldrars nya lägenhet och beskådade tapetseringen och allt arbete som pågick där. Vi åt pizza med hans familj sedan begav vi oss till pojkvännens lägenhet och hade filmmys i vanlig ordning.

 

Det positiva med att jag inte jobbar så ofta nu är att vi inte jobbar förbi varandra så mycket som vi gjorde i somras. Nu kan vi nog träffas lite oftare.


Karre, det var så oändligt länge sedan vi träffades! Det här måste vi ta tag i nu! Bara träffas och snacka! Har ju alltid så roligt med dig! Och med Harre med förstås, vi saknar dig ska du veta!



Veckans TV-spel: "Guitar Hero"


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej gumman!
Hoppas du känner dig bättre, vill inte att du ska va sjuk ju!
Ja, nu är det alldeles för länge sen vi sågs...nästa helg är sista tävlingen för i år, så efter det kommer jag säkert ha mer tid. Då MÅSTE vi ses!!! :)
Neej, du får inte sluta skriva på din bok!!! Jag slår vad om att den är super bra!! Du är för självkritisk!!
Puss puss

2007-09-03 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback