Surströmmingfest

Söndagen den 16 september 2007


Igår var mina kära svärföräldrar, svåger och naturligtvis min pojkvän på surströmmingsfest hos oss. Det var riktigt, riktigt trevligt. Vi brukade ha surströmmingsfester när deras äldste son och min storasyster var ihop, för runt tio år sedan, och nu har vi det igen, fast nu kretsar det kring ett annat kärlekspar kan man säga, haha! Det är lite komiskt faktiskt.


Pojkvännen stannade över natten. Jag har bara en 90-säng så trångt var det, haha! Men är man riktigt kär så gör det ju inget att man får trängas lite, hihi.


Han åkte hem för några timmar sedan och jag saknar honom redan så att det gör ont! Hoppas lite av hans doft har stannat i lakanen så kan jag åtminstone känna lukten av honom inatt...men då kommer jag ju sakna honom ännu mer...



Jaha, den första oktober börjar Ikea julskylta, sägs det. De är alltid så tidiga så det är helt sjukt. Men det kanske är att man inte riktigt vill inse att julen och vintern närmar sig med stormsteg. Men hallå, vart tog sommaren vägen? Fattar ingenting.


Stundtals kan jag dock redan längta efter att jobba i julhandeln. De långa köerna, den ständiga paketinslagningen, de stressade och hysteriska kunderna! Man blir helt knäpp i julhandeln...det är lite roligt, men det inser man inte när man är mitt i det. Då vill man bara att det ska vara över!


I år är antagligen min lille systerson hemma på julafton med. Förra året var de hos min systers sambos familj på julafton och hos oss på juldagen, i år ska de göra tvärtom. Ska bli härligt att klä granen med honom och se på Kalle Anka med honom. Julen är ju trots allt för barnen, på ett sätt.



Kan någon berätta för mig om filmen "Number 23" är bra eller dålig? Har sett den men kunde verkligen inte bestämma mig. Att Jim Carrey gör en seriös roll var väl det som störde mig. Jag satt liksom och skrattade på flera ställen, för jag trodde han gjorde grimaser och miner, men så insåg jag att han var seriös...aj då.



Veckans bästa TV-serie: "Upp till kamp"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback