Fairytale of New York

Onsdagen den 16 april 2008


För några år sedan gjorde jag en "saga" av alla Håkan Hellström- låttitlar som finns. Här kommer den.


Kom igen Lena! Bara dårar rusar in men så länge du är med mig lättar dom dimmiga dagarna. Jag har varit i alla städer men Mississippi kan vänta. Den fulaste flickan i världen ramlar på magasingatan som i en midsommarnattsdröm. Hon går vidare till mitt Gullbergs kaj paradis där gårdakvarnar och skit fade away som en atombomb. Uppsnärjd i det blå, precis som Romeo, ser hon minnen av aprilhimlen. Vi två, 17 år, bland 13 förhoppningar och regnbågar, ropar: "Här kommer lyckan för hundar som oss!". Jag var bara inte gjord för dessa dar, tänker hon när en vän med en bil går gatan fram: "hej Hurricane Gilbert!". I Klubbland sjunger Evert Taube om Rockenroll, blåa ögon - igen. Jag vill ha allting, augusti i helvetet och en vaggvisa för flyktbenägna! Känn ingen sorg för mig, Göteborg men här kommer Brännö serenad. Det är magiskt men tragisk, som gråsparven när hon sjunger att dom kommer kliva på dig igen. Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig. Ja, det är så jag säger det: Nu kan du få mig så lätt!


Haha! Den är nog förvirrande för dem som inte känner igen låttitlarna, men fin ändå på något sätt.




Idag mår jag lite bättre. Är dock nervös inför kvällens hockeymatch. Och apropå hockeyn så fick vi inte tag på några biljetter till matchen på fredag. Pappa var inne på Ticnet exakt 13.00 när de släppte biljetterna. Då blev han satt i något kösystem, men 13.03 var biljetterna slut. Tre minuter! Helt omöjligt att få biljetter...men men.


Idag har jag gett mig på att skriva på min bok, men självförtroendet bara flög iväg när jag läste igenom det lilla stycket jag åstadkom att skriva. Fy fan vad dåligt. Det är möjligt att det kan bli en barnbok av det, så simpelt skrivet som det är, men det är ju inte det jag vill! Jag vet, jag är hård mot mig själv. Men blev jäkligt deppig. Nu gäller det bara att inte ge upp hela boken bara för att jag har en svacka. Annars ger jag jämt upp. Men den här bokidén tror jag ju faktiskt på så jag måste fortsätta att försöka.


Det här är något av det sjukaste jag har sett:





Veckans drömköp: Lyxdusch


Vi i villa ger dig allt inom kök, bad och inredning. Duschkabin.


Denna dusch har ångbastu, takdusch, massagedusch, fotmassage, bodyspray, fläkt, spegel, termostatblandare, sittplats, radio, CD, telefon samt tak- och väggbelysning.


Kommentarer
Postat av: mulin

Haha, åh, Håkan-sagan!! Hjärta.

Postat av: Sarah

Men man måste skriva ett dåligt första-draft, annars funkar det inte. Det är då upptäcker att "oj, måste förlänga meningarna" eller "måste beskriva mer". Sen gör man som lärarna i skolan och "rättar" med röd penna, lägger till och tar bort tills man är någorlunda nöjd. Sist renskriver man på datorn. Då kommer dom där detaljerna, plot-twisterna och -och det är här jag brukar köra ihop det- ett bra slut.
Skaffa lite distans till det också. Satt faktiskt och läste ett första utkast av en novell jag skrivit för över en månad sen, alldeles innan jag satte på datorn, och kom på lite extra grejer som jag tyckte passade in.
Och du, ingen behöver läsa det förrän du är nöjd! INGEN BRÅDSKA!!
PUSS OCH KRAM!!

PS: Ja, den videon är sjukt knäpp.... *fniss*

2008-04-17 @ 22:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback