Shopping

Fredagen den 18 april 2008

Igår var jag och Karre på Ikano och shoppade lite. Jag hittade ett par sommarskor på Skopunkten och en kofta på Vila (se bilder nedan). Dessutom gick jag till Bokhandeln och hörde om sommarjobb, eftersom jag inte har hört något om jag skulle få jobba där eller inte. Men nu är jag garanterad sommarjobb där så det känns skönt! Längtar redan efter den första lönen, hahaha! Den ska dock sparas, eftersom jag snart blir en fattig student. Så nu är det slut med slösandet!


Jag är så arg på mig själv. För flera år sedan tipsade Karre mig om att registrera mig på Stångåstadens hemsida, för att samla köpoäng till den dag jag ville flytta hemifrån. Jag tänkte att "det måste jag göra" men det blev en sådan grej som bara skjöts upp hela tiden. Så nu, när jag verkligen vill hitta en lägenhet och har märkt att Stångåstaden har mycket att erbjuda, då har jag inga poäng! Alla andra har typ över 1000 poäng så dom får ju alla lägenheter. Suck. Det är verkligen lätt att vara efterklok, men den här grejen kan jag verkligen inte släppa. Att hitta en hyresrätt med en lagom hyra centralt är inte lätt i Linköping kan jag säga. Om man inte har kontakter...

LÄS FLYGA DRAKE! Om jag var en sådan som kunde gråta så skulle jag gråta efter varje kapitel! Jag kan tyvärr inte gråta till sorgliga böcker eller filmer. Möjligen låtar, men det är inte ofta. I alla fall så är Flyga Drake en sådan bok som man bara måste läsa! Hemsk men underbar.

Ska snart in till stan. Ska till pojkvännens lägenhet och ta emot honom när han kommer hem från jobbet. Sedan har vi en hel helg tillsammans! Wohoo! Ska se hockeyn ikväll också. Nervöst som fan!

Hörni, ha en undebar fredag!



Veckans standup-show: "I'm telling you for the last time" med Jerry Seinfeld
Hela showen finns uppdelat på You-tube





Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis! Och vad skoj att du kommer och förgyller mina och Sarahs sommardagar på jobbet :) Du är så hjärtligt välkommen :) Trevlig helg. Puss

2008-04-18 @ 22:01:14
Postat av: Sarah

Usch, vi tänker äckligt lika ibland. Jag gjorde precis samma sak!!
Men jag väntade kanske tre månader, sen fick jag lägenheten. Dom med många poäng är ofta dom som redan har lägenhet, men fiskar lite vid sidan om. Stångåstaden prioriterar nya hyresgäster framför dom dom redan har, så chanserna är inte alls så små som det känns!
MEN!!! Se till att kolla lägenheten INNAN du tackar ja till eventuella erbjudanden! Jag hade flax och lyckades få en rätt ok lägenhet, men den kunde ju sett förjävlig ut, och då hade jag varit fast med den!
Och du... den som väntar på nåt gott? Den väntar alltid för länge...
PUSS, och ses i sommar!!!

2008-04-20 @ 18:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback