Tjuvlyssnat

Onsdagen den 30 april 2008

Nu har jag säkert suttit en timma framför Tjuvlyssnats hemsida. Hur många roliga citat som helst. Så jag tänkte dela med mig av några som framkallade skratt hos mig! Men för att läsa fler citat så gå in på http://www.tjuvlyssnat.se/index.php. Till höger på sidan finns en mängd kategorier som man kan läsa i!

En grupp av dagisbarn är i parken och leker. En av dagisfröknarna hjälper en flicka 5 år att knyta skorna.
Flickan: Jag fyller sex år i augusti!
Dagisfröken: Jag fyller också år i augusti.
Flickan: Hur många år blir du då?
Dagisfröken: Då fyller jag 24.
Flickan: 24?! Då är du gammal ju! (Hon klappar fröken på armen och ser sedan allvarlig ut) Vet du om att du snart ska dö?

Det är dimmigt. Helt plötsligt hamnar planet i en luftgrop, som varar i några svindlande sekunder. När allt är normalt igen sitter alla passagerare och är smått chockade. En pojke 6 år hoppar snabbt ur sitt säte och springer fram till cockpit-dörren.
Pojken (mycket argt): HUR FAN KÖR DU EGENTLIGEN?!
Ett fniss sprider sig i planet.


En kille sitter tilsammans med en tjej från samma klubb, när de får syn på en annan kille.
Killen: Och här kommer Judas...
Tjejen: Varför kallar alla honom för Judas?
Killen: Vet du inte vem Judas var? Kan du inte din bibel?
Tjejen: Nä vadå? Bytte judas också klubb eller?!

En stor, plufsig och spritdoftande alkis kliver in på tunnelbanan och ser sig om efter en plats. Eftersom ingen vill att han ska sätta sig brevid en så ignorerar alla honom. Efter lite betänksamhet sätter han sig brevid en person som sitter och tittar ut genom fönstret.
Alkisen: Jag vet vad du tänker.... varför skulle han sätta sig just HÄR?!

Två killar 17 år sitter på ett café och diskuterar "Parlamentet".
Kille 1: Fatta vad härligt att vara Björn Gustafsson ändå!
Kille 2: Jaa, att vara så sjukt rolig och populär måste vara grymt. Dessutom är han jävligt söt också.
Kille 1: Vad sa du?
Kort tystnad.
Kille 2: Fatta vad mycket brudar man skulle få, sa jag...

Känd rappartist 30 år (till publiken): I was walking on the parking lot before and I saw y'all don't have no 28" rims. Why's that?
Publiken börjar skrika ut vilka storlekar på fäljarna som de har.
Kille 19 år (ganska högt): 28"? Vi har turbo, din fjant!

En tjej och en kille 20 år sitter mitt emot varandra. De verkar vara ihop.
Tjejen: Kolla vilken kul reklam. (Pekar på en affisch)
Killen (rynkar på ögonbrynen): Vadå, den var väl inte kul?
Tjejen: Eh, hallå, jag var ironisk!!
Killen: Du suger på ironi. Ta en ironikurs. Det kanske finns på Stockholms universitet.
Tjejen (skitsurt): DU kan ta en sån kurs!
Killen: Jag sökte, men kryssade i "inte intresserad" för att vara en duktig elev redan från början.

En tomte sitter mitt i köpcentret och frågar vad barnen önskar sig. En pojke 4 år går fram.
Tomten: Vad heter du?
Pojken: Fabian.
Tomten: Vad önskar du dig?
Pojken: Ett automatgevär!
Tomten (osäkert): Vad sa du?
Pojken (uppgivet): ... en bondgård.

Ett par 20 år diskuterar huruvida de ska duscha när de kommer hem innan de senare under kvällen ska bort någonstans.
Killen: Men då kan vi väl duscha hos mig innan vi åker?
Tjejen: Nä, men jag har inga grejer...
Killen: Men, det spelar väl ingen roll?
Tjejen (irriterat): Men jag har ju inga grejer med mig för det säger jag ju, och jag vägrar gå ut utan mina ögonbryn, no way!


Tre tjejer 15 år kommer in på biblioteket. De har med sig en filmaffisch från Sandor slash Ida och en av tjejerna försöker hitta boken med hjälp av en dator.
Tjej 1: Hur stavar man "slash"?
Ingen av tjejerna vet.
Tjej 1: Jamen, vad heter författaren då?
De båda kompisarna rycker på axlarna.
Tjej 1: Jamen, gud! Kolla affischen!
Tjej 2 rullar ut affischen och tittar noga på den.
Tjej 2 (på knackig engelska): Sandrew Metronome!

Två tjejer 18 år sitter utanför provrummen och tycks vänta på någon.
Tjej 1: Vet du att jag känner mig lite smutsig!
Tjej 2: Varför det?
Tjej 1: Jo men för att igår så tvingade Erik mig att kolla på porrfilm...
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Och sen ville han lägga kinderägg i rumpan!
Tjej 2 (ser besvärad ut): Men alltså, Martina...
Tjej 1: Ja, eller nåt sånt. Nån form av chokladrelaterade kulor iallafall.
Man (som sitter bredvid och också tycks vänta på någon): Det kallas geishakulor, och jag tror att han hellre vill ha en MARTIN än en Martina!

En kvinna 45 år kommer gående ut från en affär och går förbi en kille 20 år som säljer telefoner.
Killen (ropar till kvinnan): Akta!
Kvinnan hoppar till och tittar sig omkring.
Killen: Nu höll du på att snubbla på våra låga priser!


Ingvar Kamprad står vid en av utgångskassorna och hjälper kunder att packa varor. En mamma och en liten pojke står i kassakön och pratar (på ryska).
Mamman: Ser du den gamla mannen som står där och packar ner kundernas varor?
Pojken: Ja?!
Mamman: Om du inte är duktig i skolan och sköter dina läxor så kommer du också sluta som den där mannen...med ett dåligt betalt jobb!


Tjej 18 år (i mobilen):...Jag vet liksom inte hur jag skall bete mig! Jag känner mig så dum när jag sitter i soffan brevid och ser hur han kelar med henne. Det är ju mig han ska smeka!
Tystnad.
Tjejen: Ja, men kan man faktiskt vara svartsjuk på en hund?!


Och sist men inte minst, en expedit som man som butiksbiträde faktiskt kan förstå...

En småbarnsmamma går omkring med barnvagn medan hennes pojke 6 år springer omkring vilt i affären, snorar på kläder och stör. Mamman går obekymrat vidare. Efter en stund får dock ett av biträdena nog. Hon går fram till pojken, tar tag i armen så han inte ska springa bort och ser honom djupt i ögonen.
Expediten: Rör du någonting mer här inne så dödar jag dig! Förstår du det?
Hon släpper hans arm och ler. Pojken blir omedelbart knäpptyst. Försiktigt går han och ställer sig vid mammans vagn och är jättetyst under resten av tiden inne i butiken.




Veckans TV-serie: "Will & Grace"
Här följer lite bloopers


 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är dimmigt. Helt plötsligt hamnar planet i en luftgrop, som varar i några svindlande sekunder. När allt är normalt igen sitter alla passagerare och är smått chockade. En pojke 6 år hoppar snabbt ur sitt säte och springer fram till cockpit-dörren.
Pojken (mycket argt): HUR FAN KÖR DU EGENTLIGEN?!
Ett fniss sprider sig i planet.

Hahaha!Klockrent!

Will & Grace är ju bäst! Jag garvar aldrig så mycket som när jag tittar på det!

Och frillar håller sig nog tills du tittar in nästa gång! Vissa av oss har ju ingen kamera... =o(

PUSS OCH KRAM!

2008-04-30 @ 18:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback