Nya tag

Måndagen den 25 augusti 2008

Det blir ingen sjuksköterskeutbildning i höst. På uppropet började de med att säga: "Vad roligt att se så många här. Tyvärr måste jag meddela att vi kommer göra de flesta av er besvikna." Det var inte många platser som behövde fyllas, och jag var för långt ner på listan för att få en av de tomma platser som faktiskt fanns.

Först blev jag väldigt besviken och ledsen och arg på mig själv för att jag hade för höga förväntningar. Men sedan kändes det bra att ha ett jobb att gå tillbaka till, även om jag inte är fast anställd men ändå. Och de nämnde också, på uppropet, att det är inte lika många som söker till våren, så förhoppningsvis ökar mina chanser då. Dessutom ska jag se till att göra högskoleprovet i oktober, så kanske jag kommer ännu högre upp på listan.

Jaja, nu har jag meddelat familjen, vänner och jobbet hur det blir. Nu är jag inte lika besviken längre, känns bra att tjäna pengar ett litet tag till. Och vara med om ännu en julhandel!

Känns tråkigt att ha tomma kollegieblock, pärmar, pennfack som bara väntar på att få användas. Men nu ska jag inte deppa mer. Sjuksköterska ska jag bli en vacker dag i vilket fall som helst.



Igår var min älskling på personalresa hela dagen. Han kom hem på natten, och jag, som annars brukar vakna av minsta lilla knyst, sov så tungt så jag märkte inte när han kom hem. Han sa att jag rörde på mig så då la han armen om mig, i tron om att jag var vaken, och väntade på att jag skulle säga hej. Men så började jag andas tungt igen och då förstod han att jag inte hade hört att han kom. Då blev han så glad så han nästan blev rörd, sööööt! Sedan vaknade jag halv fem på morgonen av att jag hörde något. Först trodde jag att det var min klockradio som knastrade men så insåg jag att det var Davids sovandetag. Då blev jag så glad så jag nästan blev rörd, haha!

Den 31:a januari är det preliminära datumet för min äldsta systers bröllop! Det slog mig att man ska ha finklänning på sig då, så jag frågade mamma lite snällt om hon skulle kunna sy en åt mig. Hon sa ja, men hon kommer ha fullt upp. Hon ska sy bröllopsklänningen, min och min andra systers klänning och sin egen. Haha! Men det blir nog bra det! Jag tänkte ha en gul. Jag ser den framför mig men jag hittar ingen bra bild som skulle kunna beskriva den. Men jag får fota den när den är klar.

Frågan är vad man ska hitta på ikväll...David är på konsert med sin bror och hans band i Stockholm. Så han kommer sent i natt med. Jag ska gå till Systemet och köpa lite Xider snart i alla fall. Nu lät som om jag typ skulle dränka mina sorger i alkohol men så är det inte! Xider är bara det godaste jag vet för tillfället! Får hoppas det är något bra på TV annars får jag hyra något. Hyrde en film igår, vilken ser ni i "Veckans...". Den var himla rolig faktiskt. Se den!




Veckans film: "Music and lyrics" med bl.a Hugh Grant och Drew Barrymore






Kommentarer
Postat av: Sarah

Det var jättetråkigt att du inte kom in, men det blir kul att jobba en jul till med dig!! Och så kanske vi ses på högskoleprovet... =O)





PUSS OCH KRAM!

2008-08-25 @ 20:51:39
Postat av: Maria

Jag håller med Sarah!! Trist att du ej kom in när du va så taggad....men nu håller jag tummarna inför våren istället :) O så är det skönt o ha dig på jobbet tjejen!

Haha...Sarah o du kan ju slå era kloka huvuden ihop på högskoleprovet ;) tihi

Pussen

2008-08-26 @ 07:40:33
Postat av: Karin

Ja, synd att du inte kom in. Men i vår håller vi tummarna igen! :) Du har ju tur som har jobb iaf. hihi



Haha, du och David är så gulliga. Ni passar så bra ihop!!



Åh va skoj med bröllop!! Vill absolut se klänningen sen!



"Music andr lyrics" köpte jag förra helgen, den va faktiskt bra. Typisk Karin-film. ^^ haha



Hoppas vi kan ses snart!!

PUSS PUSS gumman! Saknar dej massor!!!

2008-08-29 @ 18:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback