Filmer, bilder, böcker, mobiler

Fredagen den 1 augusti 2008

Som utlovat kommer lite videoklipp och bilder från kvällen då jag såg mr Hellström och mr Uggla. Vi börjar med Håkan. Klippet var egentligen inte meningen, haha. Jag såg inte att kameran var inställd på att filma, men jag fortsatte ändå. Tyvärr fattade jag inte att jag kunde filma fler låtar. Något jag insåg när Magnus Uggla uppträdde. Jaja.






Ja så kom Magnus och fixade en himla massa allsång. Först "Kung för en dag" som publiken sjöng i princip rakt igenom, förutom en del refränger, haha. Sedan filmade jag "Pom Pom" men jag tror inte han tyckte vi var så skönsjungande. Hehe.









Min äldsta syster var på besök i några dagar nu, hos mina föräldrar. Jag åkte dit, dels för att snylta på poolen (som för övrigt är helt underbar, jag kan vara i hur länge som helst) och dels för att träffa henne och hennes fästman såklart. De fick även se vår lägenhet. Alltid lika kul att visa upp sin stolthet.

Igår kom min sambos två bröder på besök. Alltid lika roligt när dom är här, jag typ skrattar åt allt dom säger. Vi spelade "Sequense" och "Buzz". Dessutom försökte jag och storebrodern diskutera genus men det ville inte dom andra så dom började shaka loss till "It's a bag in box"- låten istället. Sen blev det "Hell's Kitchen" och efter det "Sex and the city", som jag och storebrodern satt som klistrade framför medan min sötis diskade, stackarn.

Jag har läst en hel del.

Först självbiografin "Tid är allt jag har" som handlar om en amerikansk kvinna som, tillsammans med sin man, blev anklagad för mord på två poliser och fick dödsstraff. Bara det att ingen av de var skyldig. En tredje person var nämligen inblandad men fick inte dödsstraff. Något slags fängelsestraff fick han i alla fall och där erkände han för ett par fångar att han var den skyldige. Av någon störd anledningen blev paret ändå inte frisläppta. Kvinnan (författaren) lyckades ändra sitt straff till livstid, men hennes man blev grillad i Elektriska stolen. Tack vare en suverän advokat och en efterforskande vän lyckades kvinnan tillslut bli fri, efter sjutton år i fängelse.

Nu låter det som om jag har avslöjat hela bokens innehåll, men tro mig: det är mer än så. USA har ett sjukt rättssystem där mutor och mygel är vanliga ingredienser. Oskyldiga blir avrättade...i moderna Amerika! Läs den boken, riktigt bra bok.

Efter den boken läste jag deckaren "Skumtimmen" av Johan Theorin. Historien utspelar sig på Öland. För ca 20 år sedan försvann Julias lille son, och man vet ännu inte vad som egentligen hände den där dimmiga dagen. Men så en dag får Julias far sin försvunne barnbarns sandal på posten, och nu ger han sig in på att lösa mysteriet en gång för alla.

Jag trodde, av någon anledning, att den här boken skulle vara seg, men spänningen startar på en gång och sedan kan man inte slita sig. En "klassisk" deckare, dock utan poliser...nästan. En bok som slukar dig, så läs den med!

Just nu läser jag "Tyskungen" av Camilla Läckberg, som än så länge är riktigt bra!

Jag har bestämt mig för att starta ett abonnemang hos Telia, så snart mitt nuvarande abonnemang hos Telenor går ut. Ska dessutom skaffa mig en ny, fräsch mobil. Vad sägs om den på bilden längre ner?



Veckans "vill-ha": Samsung U600



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback