En reserv i Luleå

Lördag den 23 augusti 2008

Jag har inte skrivit på länge och har gjort en hel del men jag börjar med det viktigaste: Jag är kallad till reservupprop på måndag! Det riktiga uppropet är runt 10.00 på måndag, och det är efter det de vet hur många reserver som kommer få komma in. Så jag är inte garanterad någon plats, men jag har ganska stora förhoppningar. Så klockan två på måndag vet jag om jag ska plugga i tre år framöver, eller om det blir en höst på Bokhandeln. Nervös! Jag har inhandlat block, pennor, pennfodral m.m. så jag är beredd.

Nu kan vi börja från början. Vi åkte ju till Luleå förra veckan, jag och David, för att besöka hans bror med familj. Vi åkte torsdagen den fjortonde och kom hem i tisdags. Gudars vad mycket lek det blev, eftersom brodern har två döttrar på fyra och ett år. Fyraåringen insåg ganska snart att jag har lekt med dockor förr så hon tog med mig till sitt rum många gånger för att "leka med Pollysar". Polly Pocket är små dockor. Hon var hur go som helst. Hon var i den där åldern när man säger en massa roliga och bra saker. Riktigt klok liten tjej som man smälter för direkt.

Och den andra lilla flickan...guu vad charmad man blev. Stora blå ögon och ett leende på läpparna hela tiden. Så otroligt söt! Jag fick byta blöja på henne med. Davids bror frågade först honom om han ville byta bajsblöja, men han var inte så pigg på det så då frågade dom mig. Jag typ jublade, inombords i alla fall, för till skillnad från många andra så tycker jag det är mysigt att byta blöja på små barn. Jag har ju övat på min systerson en del. Det var lite ovant att byta på en tjej, men det gick bra. Tror killarna var lite imponerade faktiskt, hihi. Sedan fick jag klä på henne med. Hon var så snäll hela tiden så. Gudars vad man längtar tills man har egna små barn!

Vi gick på stan, vi besökte en utomhuspool, vi åkte till "Leos lekland" (som är typ som Busfabriken), vi sjöng barnsånger, vi följde OS-helvetet, vi åt kräftor, vi spelade spel, vi körde Wii, vi cyklade men framför allt: Vi lekte, lekte och lekte!

Riktigt trevlig och rolig vistelse i Luleå! Vill tillbaks snart. Saknar redan töserna.

Igår bjöd vi hit mina föräldrar. Min kock bjöd på trerätters och mamma och pappa var så lyriska som bara dom kan vara. Dom är ganska kära i sin svärson om man säger så. Kantarellsoppa med crostinis till förrätt, lamm med potatisgratäng och rödvinssås till varmrätt och vaniljpannacotta med jordgubbar till dessert. Vi fick en inflyttningspresent av dom. Två stora krukor med en massa örter, sallader och växter i att ha på balkongen. Hur fina som helst! Sedan spelade vi Buzz också, och jag vann självklart båda omgångarna, hehe!



Jobbar helgen och idag var det rätt lugnt. Eller det gick i vågor, ibland var det köbildningar, ibland var det inte en kotte. Men jag jobbade bara fyra timmar så det gick fort.


Fatta att det bara är två dagar kvar, sen vet jag om det blir plugg eller inte. Är grymt sugen på att fylla mina kollegieblock och lära mig allt om sjukdomar! Ska bli redigt roligt faktiskt!


Måste få passa på att gratta lite.

Harre: GRATTIS TILL KÖRKORTET OCH LÄGENHETEN!

Maria: GRATTIS TILL LÄGENHETEN!

Sedan en lite fråga: Karre, om jag kommer in på utbildningen, har du lust att gå på Kalasmottagningen med mig då? Mando Diao spelar om jag inte minns fel.





Veckans film: "Jakten på lycka" med bl.a Will Smith



Kommentarer
Postat av: Maria

Tack så mycket för grattis! Du är för söt vännen :)

Shit, kan man få låna dina pojkvän...haha inte på det sättet utan hans matlagningstalang...du måste ju äta lyxmat jämt ;) hiih...Näevars men han verkar grymt duktig!

Åhhh, jag håller verkligen tummarna för dig!!!

Ha en trevlig helg trots att du jobbar! PUSS

2008-08-23 @ 21:23:01
Postat av: Karin

Ja du har du verkligen en lyxman du Stina. ;) hihi

Hoppas hoppas hoppas du kommer in på utbildningen. Glöm inte att höra av dig DIREKT när du vet. :P Absolut, vi kan gå på kalas isåfall. :)



Btw, har Harre ny lägenhet?

2008-08-25 @ 10:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback