Inköp och utgifter

Måndagen den 11 augusti 2008

Oh jäklar vilken dålig bloggare man har blivit. Men min älskling har semester nu så när jag inte jobbar vill jag passa på att vara med honom. Och jobbar gör jag faktiskt inte på över en vecka nu! Har en liten minisemester, som var väldigt välkommen! Dels för att jag blidde förkyld i fredags, så nu ska jag passa på att bli frisk. Dels för att jag har känt mig rätt trött i kroppen ett tag nu och behöver hämta nya krafter.

Vi har köpt en säng! Malm-sängen blev det, från IKEA. Det är så gött att sova i en stor, bred säng som är superskön! Den är inte riktigt helt komplett än för vi ska köpa till en slags gavel med utdragbara hyllor också. Den var slut för tillfället men nästa vecka ska den finnas. Sängen och gaveln kommer på bild nedan, dock inte tillsammans...men ni får använda fantasin och ställa gaveln bakom sängen och dra ut hyllorna. Snyggt kommer det bli.

MALM Sängstomme

MALM Huvudgavel/ sänghylla, 3 delar


Vi passade även på att köpa en till bokhylla, för mina böcker fylls på! Det blev jättefint. Nu börjar vi verkligen komma iordning här. Idag kom vi även igång med storhandlandet. Japp, annars har vi jämt småhandlat på Hemköp...det blir dyrt i längden. Så idag styrde vi kosan till Coop Forum och fyllde en kundvagn med en mängd frysvaror och annat smått o gott! Det var riktigt mysigt!

Idag är det exakt två år sedan jag blev moster. Japp, min älskade systerson fyller två år idag. Jag är minst lika glad och stolt över honom idag som jag var när jag såg honom för första gången. Jag och David åkte till dom igår och gav honom ett stort parkeringshus som han kan köra alla sina tusen bilar i. Det var en lyckad present. Han var på ett väldigt fnittrigt humör. Typ allt som David sa började han gapskratta åt. Till och med ordet navel fick honom att brista ut i ett hysteriskt fnitter. Barnskratt är det bästa som finns! Jag läste "Spyflugan Astrid" för honom (en superbra barnbok) och då satt han riktigt lugnt och fint i mitt knä och lyssnade koncentrerat. Så otroligt gosigt det var! Jag fick bläddra tillbaks typ tusen gånger till sidan där en dammsugare finns på bild. Den var tydligen fin. ;)

Apropå dammsugare så köpte vi en ny idag! Den är hur flashig och bra som helst. Vi ska ta ett varv med den i lägenheten redan ikväll.

Vi såg en riktigt bra film igår kväll. "The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford" hette den. Den handlar om den beryktade och omtalade rånaren och mördaren Jesse James. Han blev en hjälte för att han var som en Robin Hood- typ. Det jag inte fattar är att visst, han stal från dom rika men han gav ju inte direkt något till de fattiga. Han tog allt själv. Men han blev i alla fall omtyckt av alla som inte blev mördade av honom. Sedan blev han själv mördad, av Robert Ford. Ford hade föreställt sig berömmelse och tacksamhet för att han tog död på denne mördare, men istället blev han hatad för att han skjöt en hjälte. Se den filmen! Riktigt, riktigt bra och jag har tänkt på den jättemycket sedan jag såg den.




Jag är fortfarande reserv till sjuksköterskeutbildningen i höst. Nummer 12 har jag i Norrköping...nått på 50 i Linköping. Jag vet inte om det är bra eller dåligt så jag vet inte alls vad jag ska hoppas på. Om jag ska ge upp eller om jag ska vara glad. Jag förbereder mig i alla fall för en höst och en julhandel i Bokhandeln, och det känns riktigt bra. Hade jag slutat nu så hade det känts så vemodigt liksom. Men man vet aldrig, jag kanske blir kallad till något reservupprop och då blir det att snabbköpa kollegieblock och pärmar och allt och sätta sig i skolbänken. Men block och det ska jag nog ändå köpa nu. Det känns som det är större utbud så här i augusti än vad det är i januari.

Imorgon får jag storfrämmat av tvillingarna och Maria. Dom ska få se lägenheten och så ska jag laga lite mat till dom. Det blir roligt att återse dom, det var ett tag sen!

På torsdag bär det iväg till Luleå, till Davids söta brorsdöttrar. Den ena har precis fyllt fyra år och leker väldigt tjejiga lekar. Sådana är jag bra på, med tanke på att jag själv var så flickig och rosa man bara kan bli när jag var liten. Den andra blir ett år i oktober och har precis lärt sig krypa. Hennes ska det bli roligt att dalta med, hihi! Davids bror var tillsammans med min storasyster för en herrans massa år sedan, så honom ska det bli jätteroligt att träffa. Det var så jag och David träffades för allra första gången! Det är lite roligt när man kommer hem till Davids mamma ibland. Då har hon hittat kort på mig eller mina systrar och häromdagen hittade hon en teckning som jag gjorde till Davids bror för typ femton år sedan och så. Hihi!

Just det! Har färgat och klippt håret med! Den här gången fick jag en frisör som jag vill hålla mig till! Hon var superbra och jättetrevlig! Och jisses vad skönt det är att gå till frisören alltså! Sätta sig, få håret klippt och färgat. Få te och tidning. Få universums skönaste massage i hårbotten, nacken och tinningarna medan man får håret tvättat. Bara sitta och njuta. Kostar gör det ju men jag tycker nog det var värt det! Resultatet blev jag riktigt nöjd med!

Nu ska jag ta ett bad! Skönt!



Veckans serie: "Hell's kitchen"



Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad mysigt du har det! Vill oxå flytta hemmifrån. ^^ hihi

Hopppas du kommer in på utbildningen i linköping, då kanske vi skulle ses oftare?!! :P aja, måste ses snart iaf!!! PUSSSAR O KRAMAR!!!!

2008-08-11 @ 22:54:18
Postat av: Maria

Sängen är ju såååå snygg!!!

Vi tänkte också köpa till dessa utdragbara gavlar men vårt sovrum är så litet så fick ej plats...men skitsnyggt är det! Bra smak ni har ;) blink

Hur stor är er lägenhet?

Jag håller fortfarande tummarna för dig att du ska komma in!!!!

Men skönt att du har tider på Bokhandeln ifall....

O jag vill mer än gärna ha dig där ;) hihi

puss

2008-08-13 @ 09:45:45
Postat av: Sarah

När ni ändå är igång om berömmer säng-smak, så måste jag bara säga att jag också har en MALM! Fast en 105cm och vit. Men det borde räknas iaf. =o)



Vart var det du klippte dig? Jag är sugen på en mini-makeover själv, men har ingen aning om vad jag ska göra. Försöker hitta en frisör som gör som dom blir tillsagda (=o)) men har inte haft flax än!



PS: Tack för förkylningen. =oD

2008-08-14 @ 00:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback