Det som varit

Måndagen den 29 december 2008

Nä nu är det faktiskt hög tid att uppdatera min blogg. Det har ju varit mycket nu, först med julhandeln och sedan med själva firandet.

Den 21:a december hade jag och David vår jul. Riktigt riktigt mysigt hade vi! Vi var dessutom kattvakter, så lilla Vilda, som hon heter, fick vara med och fira. Vi slog in julklappar (att snöra paket med en katt i närheten är ingen bra idé) och rimmade till julmusik, bytte julklappar, åt en finfin middag med fläskkarré, potatisgratäng och rödvinssås och såg på "Cars".

Av David fick jag "Sex and the city - Säsong 1" och en popcornskål i samma serie som våra andra skålar! Älskar skålar som det står på vad det ska vara i. Men fan för den som häller i något helt annat än vad som står! Hihi! Och "Sex and the city" ska slukas på min kommande ledighet!

 
Våra fina skålar


Sedan var det jobb för hela slanten de två dagarna innan jul. Först stod det 16-21 på måndagen för mig, sen blev det ändrat till 13-21, men dagen innan ringde Fredrik och bad mig börja klockan elva! Så det blev typ en heldag ändå. Men vi hade att göra så det gick rätt fort ändå.

På tisdagen fick vi dessutom julklappar av jobbet. Av cheferna fick jag fyra svinsnygga snapsglas. Och av Maria och Sarah fick jag två tesorter och en teburk! Jag har faktiskt gått och tänkt att jag ska unna mig "riktigt" te någon gång, och inte bara påste. Så det var superklappar!


Snapsglasen


Sedan var det juldags! På julafton kom pappa och hämtade mig så åkte vi ut till landet! En födelsedagspresent väntade på mig där, från min moster. Värsta setet från Body Shop med en massa badgrejer! Verkligen jättesnällt!

Vi öppnade inga julklappar på julafton eftersom mina systrar och deras respektive, och min respektive med såklart, kom inte förrän på annandagen. Så på julafton var det bara jag, mamma, pappa och farmor som satt och ugglade. Nej inte riktigt så. Jag hade med mig Wii och Wii Fit (som vi investerat i med våra sparade mynt faktiskt!) som jag och pappa sysselsatte oss med. Och så var det ju det klassiska: Julmat, Kalle Anka, Karl Bertil Jonsson och sällskapsspelande. I år var dock första året i mitt liv som jag somnade under Kalle Anka!

På juldagen fick vi finbesök av Harre och Karre! Harre bor i Blekinge så henne ser vi inte till så ofta, och Karre var det också ett tag sen så det var hur roligt som helst att ha barndomsvännerna hemma! Vi spelade Wii men pratade mest! Skvaller och minnen brukar det bli när vi ses! Dessutom fick jag en mugg, ett doftljus och en massa godis av karre i julklapp! Tack! Vi hade hur kul som helst! Älskar verkligen er, tjejer!

På annandagen kom äntligen alla! Systersonen hade fått träffa tomten hos sin farmor och farfar så nu visste han precis hur en tomte pratade. Och dessutom hjälpte han denna dag sin morfar med julklappsutdelningen. Jack valde en julklapp, morfar läste upp rimmet och sedan delade Jack ut paketet. Han tog sin utdelningsroll på största allvar och var väldigt fokuserad! Hihi! Och så skulle han gissa vad det var i varje paket, och varenda gång gissade han på en bil eller lastbil! Besvikelsen var stor när det bara var ett paket kvar och ännu hade ingen fått en enda bil! Men sista paketet var det största, och det var till honom! Och visst var det en bil! En sopbil till och med. Så resten av julen skulle vi leka med "Tippen" som den kallades.

Men vi gjorde mycket annat också. Jag och David fick lära mina syskon och deras respektive hur man spelar Wii, och de älskade det! Hihi! Grabbarna gick på hocekymatch på kvällen också, förutom sysersonen som fick underhålla oss andra hemma. När männen kom hem skulle vi ha ett julklappsrace, vår familjs nya tradition. Svinkul verkligen! Och efter det var det dags för en hockeyturnering med pappas nyinköpta hockeyspel. Enligt killarna är även detta en ny tradition. Jag var enda tjejen som deltog i turneringen. Förlorade stort men inte lika stort som de tjejer som inte ens var med, hihihi!

Vad fick jag i julklapp då? Två olika set med lakan, två böcker: "Sjöjungfrun" med Camilla Läckberg och "Vila på gröna ängar" av Anne B Ragde (som jag redan fått i födelsedagspresent så den har jag bytt nu mot: "Bågens mästare" av Conn Iggulden, "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini och "El Choco" av Markus Lutteman), änglaspel fast med döskallar som snurrar istället, en spavistelse tillsammans med mina systrar och min mor i Göteborg, en sjal sen kommer jag inte ihåg mer.

Efter detta har det varit jobb fyra dagar i sträck. Det har allt varit en del folk, även om det inte är speciellt kul när det bara är byten. Och nu känns det som om det bara varit en massa krångliga kunder ett tag. Men igår var det döden i grytan ett tag. Jaja, nu får man i alla fall vara ledig i två dagar! Det ni!

Idag är det nyårsafton. David är hos sin kompis och förebereder menyn för kvällen. Det ska bli lite mingelplockmat. Japp, det blir fest på nyår i år! Typ första gången i mitt liv jag går på fest på nyår, haha. Annars har jag alltid varit hemma eller med någon kompis och tagit det lugnt. Ska ha en röd gammal klänning som jag hittade i garderoben som jag aldrig har haft på mig. Det blir ofta så när jag beställer hundra miljarder grejer från Hennes & Mauritz- katalogen. Mycket blir hängandes utan att användas. Men det ska bli kul att få ha den ikväll! Ska även ge mig på att locka håret! Får se hur det går.

Apropå H&M så har katalogen anlänt nu. FAN! Jag som ska bli fattig student nu, jag har knappt råd att öppna den där katalogen! Och självklart ska den bara vara full av hur fina kläder som helst som jag bara måste ha! Det här blir svårt...

Nej nu ska jag plocka iordning, diska, boka tvättid, äta lunch, duscha och förbereda allt för kvällen. Gott nytt år på er!



Veckans TV-serie: Tusenbröder
Vi har sett första säsongen nu. Fy fan vad bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback