Firande

Onsdagen den 17 december 2008

Ja nu är jag 21 år gammal. I fredags väckte min älskling mig med otroligt vacker sång och en bricka med frukost och ett paket på. Jag startade ivrigt med paketet och trodde först att jag hade fått en Ladyshave eller nått...men så såg jag plötsligt att det stod Wii på förpackningen. Jag fattade noll. Men David satt bara och log och sa: "Oj då, jag har visst glömt nått". Så gick han ut och kom tillbaks med ännu ett paket. I det här paketet var det en fjärrkontroll. Nu började jag förstå men samtidigt var jag helt i chock när David återigen sa: "Oj då, nu har jag glömt nått igen". Paketet han kom med den här gången var betydligt större och tyngre. Och visst var det ett Wii!! Fatta vilken drömprins man har! Jag äääääälskar Wii!! Kan inte fatta att han köpte något så fint till mig! Var nog i chock hela den dagen! Den där "Ladyshaven" var för övrigt en Nunchuck, eller vad det nu heter, som man använder till exempel under boxnignen.

Sedan blev det en 10-20 dag. Inte den ultimata tiden på sin födelsedag men det gjorde inte så mycket. Speciellt inte med tanke på vad som väntade på mig i skåpet! Av personalen, främst Maria och Sarah, fick jag badbomber, ansiktsmask, doftljus, badvantar och en mugg som det stod: "Jag är sjuksköterska, jag är oövervinnerlig, jag är trött" på. Klockrena presenter! Blev jätteglad! Tack tjejer! Av cheferna fick jag två jättefina (och stora) vinglas! Verkligen snällt av dom!

Efter jobbdagen kom pappa och hämtade mig så åkte vi ut till landet. Av dom fick jag också presenter: Två böcker ("Vila på gröna ängar" av Anne B Ragde och "Den första hustrun" av Philippa Gregory), ett Wasgij-pussel och ett presentkort på Simhallen. Jättesnällt! VI åt god mat och laddade för morgondagen.

För då! Då kom min underbara systerson! Han (och hans föräldrar) gav mig ännu ett Wasgij-pussel, älskar dom pusslena! Sen var det dags att leka. Och attans vad vi lekte! Jag är nog lite idol faktiskt, hihi. Han stängde in sig och mig i "hans" rum och så lekte vi med böcker (observera att vi inte läste dom utan lekte med dom. Pixiböckerna var till exempel roligast om dom kastades på mig), en gunghäst, ett bilpussel och framför allt var det roligt att tända och släcka taklampan. Jag lärde honom lite bus, bland annat att dockan pruttade och massa sånt, hihi. Men sen var det dags att ge mig av. Var helt slut efter lekdagen.

Pappa skjutsade hem mig och väl hemma upptäckte jag att min svärfar hade hängt en påse med presenter på dörren. En ljusstake och ljus. Tack! Och på posten hade jag fått en present av min andra syster: Två tidningsprenemationer (Cosmopolitan och Kors & Tvärs). Tusen tack! Dessutom hade jag fått ett brev från universitetet om uppropet och nollningen och första kursen och allt möjligt. Nervöst som sjutton.

Sedan bar det av till Bokmedia. Det skulle nämligen vankas julbord med jobbet, men först skulle vi samlas i Bokmedias nya, fina lokaler för lite skumpa. Som vanligt var jag först på plats (jag är alltid sån, blir så trött på att jag tror att det tar en kvart att gå 100 meter) och stod och tittade på medan cheferna plockade böcker, hihi. Fick lite god dricka och gick och studerade affären. Snart kom även Maria, Sarah och Kerstin.

Julbordet ägde rum på Frimis och det var riktigt gott och fint där! Mycket trevligt. Julmat är väl inte min grej direkt, blir trött på det på en gång. Men det funkade! Sedan bar det av till Fredrik, som visade sig bo granne med min farmor! Hade jag ingen aning om! Jag fick bl.a visa mina Guitar Hero- skills, mycket trevligt! Hihi.

Framåt halv ett begav jag mig hemåt. Det var lite otäckt för när jag gick förbi Gränden (eller Leo som det heter nu) såg jag två killar som stod och samtalade med varann. Och så fort jag gick förbi så gick dom åt olika håll och gick efter mig från två håll liksom. Jag hade telefonen i beredskap och så fort jag märkte att dom betedde sig konstigt ringde jag David. Sen såg jag inte killarna mer. Det kan ha varit jag som inbillade mig men otäckt var det. Väl hemma monterade jag och David upp Wii och så hade vi en boxningsmatch. Så galet kul det är!!! Men träningsvärken som följde dagen efter måste vara från helvetet! Haha, så värt det!

På söndagen var det verkligen full rulle på jobbet. Julrusch som fan. Sen var det bara att skynda sig hem, dra på sig kjolen och välkomna gästerna. Nu skulle födelsedagen firas, hihi! Davids två bröder med deras respektive, min svärmor och mina föräldrar kom. Vi åt Davids superdupergoda mat och åt tårtor och hade det jättetrevligt. Av Davids mor fick jag dukar. Jättefina faktiskt! Och av Davids storebror fick jag en bok av Jo Nesbö! Tycker verkligen om den författaren (håller på att läsa den första boken i serien) så det var klockrent! Efter deras fina besök ställde jag och David hos framför TV:n och körde Wii. Såklart!

Sen har det varit jobb som gällt! Tokmycket folk nu. Och imorgon har jag helvetestiden: 10-21. Blir nog inget roligt, speciellt inte om tiden går segt! Men det ska bli skönt att få den dagen gjord sen!

Idag har jag köpt de sista julklapparna. Tror inte det är några kvar nu i alla fall. Var på skitdåligt humör först för jag hittade verkligen inte ett piss, men jag säger bara det: Clas Ohlson är en skänk från ovan! Speciellt om man ska hitta billiga smågrejer till ett julklappsrace.

Har tagit fram änglaspelet nu! Älskar't!



Veckans band: Coldplay
Lyssnar tillbaka på deras äldre låtar. Gillar bandet mer och mer.



Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad kul att du fick en bra dag/helg, trots att du fick jobba på din födelsedag!



Och Jo Nesbö rockar stenhårt!!

2008-12-17 @ 22:11:37
Postat av: Karin

Härlig födelsedag du verkar ha haft! :) Och nu bara måååste ja ju komma o köra Wii hos dej!!! :P Jag är expert på boxling XD HAHA PUSSAR!!!!

2008-12-18 @ 18:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback