Flickan som kom in

Torsdagen den 11 december 2008

Jag börjar med det allra viktigaste: Jag kom in på sjuksköterskeutbildningen till våren! Jag hade i princip gett upp. Eller inte riktigt men ju mer jag gick och tänkte på skolan, desto säkrare blev jag på att jag skulle bli reserv igen. Men så visste jag att det var den här veckan jag skulle få besked så i tisdags morse, innan jobbet, satt jag på datorn för att kolla mailen. Inga mejl. Suck. Men bara för att kolla läget så gick jag in på studera.nu och där stod det att jag hade fått ett meddelande: Jag var antagen!

Det första jag gjorde var självklart att springa in till David, som låg och sov, och utropa att jag är sjuksköterska om tre år. Han blev jätteglad för min skull, sötisen, och sen kunde han inte somna om, stackarn. Hihi. Men gudars vad glad jag blev! Jag svarade ja på en gång såklart!

Sen ringde jag hem till mamma och pappa och dom blev också jätteglada för min skull! På jobbet blev jag också stöttad, men det kommer självklart bli vemodigt att lämna Bokhandeln. Förhoppningsvis får jag jobba extra under helger och sommrar och så! Den som lever får se. Är i alla fall rejält taggad för att börja plugga!

Under dagen kom mamma och pappa till jobbet med och gav mig en bamsekram. Gulligt av dom. Och igår kom Davids mamma och även hon gav mig en bamsekram. De är för söta!

När jag kom hem på kvällen så hade min älskade köpt champagne som vi skålade i. Och så hade han lagat potatisgratäng och entrecôte. Jag har en helt otrolig sambo! Han är så söt som engagerar sig så mycket och blir så glad för min skull. Du är mitt allt!



Jag har drabbats av universums kortaste och snällaste förkylning! Det började i fredags eller lördags då jag hade lite ont i halsen. Men inte mer än så, ingen hängighet eller feberkänningar eller nått. Halsvärken försvann helt i söndags men då kom snorandet. Kände mig lite hängig men annars var det helt lugnt. Skönt att inte bli sängliggande varje gång näsan börjar rinna, även om att det aldrig är kul att vara täppt. Idag har jag nog bara snytit mig en gång, så förhoppningsvis är det borta nu *ta i trä*.

På jobbet är det fullt upp. Idag var det så jäkla rörigt. Vi hade fått spel och pussel och Lasse staplade upp dom på vagnar och sa åt mig att lägga in dom. Jag fick ordning på det till slut men vi har ju en hel del kunder också i dessa tider så ibland fick jag hjälpa till i kassan med. Jag är sådan som gärna avslutar det jag påbörjat själv så jag vet vad som är gjort och inte, men eftersom jag ställde mig i kassan så tog Lasse över. Sen blev det bara rörigt. Till slut lät jag varorna vara helt så ställde jag mig i kassan istället och stannade där.

Dessutom verkar kunder som vill beställa böcker dras till mig. I går hade jag hela fem kundordrar på eftermiddagen. Och när jag gick till jobbet idag så tänkte jag att nu får det räcka, men det första som händer är att jag får fixa två beställningar till. Suck. Inget fel i det i och för sig, men grejen är att om boken inte skulle komma till oss, eller om något annat strular, så är det jag som bär ansvaret för det är mitt namn som står på ordern. Känns så i alla fall, så nu vill jag bara att det där sju beställningarna ska komma!

Har några enstaka julklappar kvar. Skönt att ha det mesta gjort.

Hmm...vad kan det vara som händer imorgon då? Jag blir skitgammal imorgon! Haha. Nej så mycket åldersnoja har jag inte, men 21 är på god väg till 70 och det känns lite stressande, hehe. David jobbar kväll fredag och hela lördagen så vi kommer knappt ses, så efter jobbet imorgon hämtar pappa mig så spenderar jag natten på landet. På lördag kommer min älskade systerson så då blir det att leka av sig en himla massa. Sedan blir det julbord med jobbet på kvällen, ska bli roligt! Själva födelsedagsfirandet tar vi när jag slutat jobbet på söndag. Att man är pirrig! Blir nog aldrig för gammal för det där pirret, hihihi!

I slutet av år 2011 är jag legitimerad sjuksköterska. Hur coolt är inte det?



Veckans kan-inte-få-ut-den-ur-huvudet-sång: Adam Sandlers Hanukka- sång (hur fan stavas det??)



Kommentarer
Postat av: Karin

Woho!!! Så kul att du kom in!!! :D

Så glad för din skull!!



Måste ses snaaart!! Kanske kan bli nåt i mellandagarna om du inte jobbar då? :P Har lite "news to tell". ^^



Puss puss

2008-12-13 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback