The twilight saga

Torsdagen den 4 december 2008

Vet ni vad Stina och David gjorde för en vecka sedan? Jo, då var det dag. Äntligen. Biobesök för att se "Twilight". Åååååååh! Den var verkligen jättebra. Jag var rätt så rädd att jag skulle jämföra för mycket med böckerna, att jag hade för höga förväntningar liksom. Men den var faktiskt bra gjord!

Men man ska ju vara kritisk också och som David sa så fokuserade de väldigt mycket på att den manlige huvudpersonen, vampyren, skulle vara så snygg hela tiden. Det var pose efter pose, inzoomningar på hans ögon och allt möjligt.

Men det absolut värsta var fjortisarna! Inte i filmen alltså, men i biosalongen. Fjortisar borde förbjudas gå på bio i grupp! De satt precis bredvid David och dom satt bara och darrade och drog efter andan så fort vampyren syntes i bild. Så jävla störande dom var! Så tråkigt när man har betalat hundra spänn, och så är det grannen i salongen som ska förstöra allt. Suck!

Men har Stina kunnat sluta tänka på "the Twilight saga" sedan hon såg filmen? Nej du! Funderar till och med att läsa om böckerna! Och jag är sådan så jag kan bara inte läsa om böcker, jag har försökt men klarar det bara inte. Men de här böckerna skulle nog gå faktiskt!

Och det blir bara bättre. Jag slutade andas på jobbet igår då jag sökte på Meyers böcker. Fyran i serien kommer på svenska redan i vår! Jag trodde det skulle dröja ända till nästa höst...minst! Jag dog nästan där och då! Dels av lycka över att få läsa ännu en vampyrbok, men dels av sorg för att efter den så kommer det inga mer i serien.

Men nu är det jag som låter som en fjortis så nu blir det inte mer Twilight- snack.



I lördags fick jag träffa Davids mormor och morfar för första gången. Dom bor i Katrineholm så det blev en liten bilresa dit! Mormodern fyllde 70 år så det blev en rejäl släktträff. Morfadern är min favorit! Han hade en himla härlig humor! Hihi. Och när vi kramades hej då så sa han "Nu släpper jag dig inte" så det blev en himla lång kram, hihi. Hur gullig som helst!

Sen har det varit jobb med. Folkruscherna går i vågor men jag tycker det har varit rätt dött den här veckan. Än så länge. Imorgon kommer Jan Guillou på signering, och så är det fredag, så förhoppningsvis kommer det lite folk då! Ska bli intressant att se hur Jan är.

Något jag retar mig rejält på är att musiken har ändrats på Ikano-huset. Var i och för sig ett tag sen nu men jag retar mig mer och mer. Förut var det typ "Rix FM- musik", som visserligen inte alltid är den bästa men en del gå ju att digga till i alla fall. Nu har dom nån jävla jazz. Jag spyr på jazz! Och när kommer julmusiken egentligen?? Suck.

Vet ni? Jag är ledig både söndag och måndag, och det är David med! En sådan tajming har vi nog aldrig varit med om förut! Haha! Det ska verkligen bli underbart! Kanske lite julklappsshopping och pepparkaksbakning?? Vi får se! Greys Anatomy lär det bli i alla fall! By the way, vi är ikapp det som går på TV sånär som på ett avsnitt!

Idag är jag ledig. Det blir tvättning men inte så mycket mer. Nu har jag i alla fall fått båda mina systrars önskelistor så nu ska här kluras vad som ska inhandlas. Föräldrarna är ändå svårast...varje år. Dessutom är det bestämt att jag och syrran ska till Göteborg i januari för att delta i vår storasysters möhippa! Det ska bli spännande! Mycket hemlisar som smids nu!



Veckans låt-på-huvet: "So what" med Pink



Kommentarer
Postat av: Sarah

Dom spelade julsånger idag!! Jag har stått och sjungit med mest hela dagen, så kunderna trodde jag var lite "speciell". =o)



Ses imorrn!



Puss!

2008-12-05 @ 00:25:10
Postat av: Maria

Yes, instämmer med Sarah...julsångsskivan va allt på idag men kändes skumt när det typ regna och hade sig på vägen till jobbet, aja nån gång ska Maria också få julkänsla ;)

Puss

2008-12-05 @ 08:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback