Chipsberoende

Torsdagen den 7 februari 2008


Jag har sådan lust att skriva! Men vad ska jag skriva om? Det är så frustrerande när man sitter med händerna redo över tangentbordet, men ingen idé kommer. Ingenting. Så tills jag kommer på något får det väl bli blogginlägg...


I tisdags ringde Ulrika från jobbet och frågade om jag hade tid att jobba på onsdagen (igår). Jag har all tid i världen så igår blev det arbete 13-20. Det var roligt att vara tillbaka, även om Kerstins prat var lite påfrestande ibland...som vanligt. Skönt att ha Sarah där i alla fall! Jag ägnade kvällen åt att föra in reapriser i datorn. Ett väldigt enformigt arbete men kvällen gick fort så det var skönt. Jag vet ännu inte om jag får några arbetstider under rean. Jag tror det, men har som sagt inte hört något om det än. Ja ja, det återstår att se när jag får jobba nästa gång!



Jag tror jag är beroende av chips. Jag kan bara inte vara utan det. Och det är inte bara helger längre utan mitt i veckorna med. Det alldeles för gott!


Men i fredags, när jag satt och snaskade i mig Sourcream & Onion- chips, kom jag plötsligt ihåg larmrapporterna som kom för typ sex år sedan eller något. De om akrylamid i chips. Ibland har jag en väldigt hypokondrisk sida så helt plötsligt beslutade jag mig för att helt sluta äta chips måndag-torsdag. Fredagar och lördagar kommer jag inte kunna hålla mig undan, inte än. Och så insåg jag att "Nip/tuck" har börjat sändas på söndagar igen och till det blir det ju lätt att man tar lite chips...Men icke måndag-torsdag!


Jag har lyckats hittills. Det står en påse chips i köket, otroligt lockande! Men det blir inget förrän imorgon! Dessutom, när jag ändå har börjat tänka på min hälsa, så tänkte jag börja simma igen. Det skadar ju aldrig!


Och Coca Cola dricker jag typ aldrig längre. Det har jag varit beroende av länge men i och med mina yrselanfall i september förra året så slutade jag nästan helt. Nu för tiden blir det oftast vatten till maten och så lite te till mellanmålen. Då och då festar man väl till det, men några återfall är det inte att tala om, haha!



Veckans citatmakare: Cartman


Kyle: Do you know where I can find the clitoris?

Stan: The what?
Cartman: What, is that like finding Jesus or something?


Cartman: Ok, that's it. Talking Poo is where I draw the line!


Mr. Garrison: Does anyone know what sexual harassment means?
Cartman: When you're trying to have intecourse with a special lady fiend and some other guy comes up and tickles your balls from behind.




Kommentarer
Postat av: Karin

Hej älsk!
Om du ska till simhallen o simma o vill ha lite sällis kan ja gärna hänka på om ja inte har nåt för mig. Alltid bra o träna! Finns ju gym där oxå! :P För inte simmar du väl redan i eran pool? Även fast det nästan skulle gå i den här varma vintern. ^^ haha PUSSSSSS!!!!!!!!!!!

2008-02-07 @ 19:20:00
Postat av: Sarah

GAH! Jag vet hur det är, fast just nu lider jag av motsatt problem. Jag vill skriva, har massor med idéer men HINNER INTE sitta ner och skriva något. FÖrutom blogginlägg... *flin*
På mitt rea-schema jobbar du fyra dagar! Ons-fre och söndag. Så vi ses då!
Haha, akrylamid ja... Det enda som satte sig i huvudet om det var själva namnet. Hihi.
Lycka till med din "avhållsamhet", jag håller tummarna! Min godispåse som jag köpte igår har stått på samma plats i snart 24 timmar och jag har bara tagit en bit, efter att jag städat hela lägenheten i morse. HAHAHA!
Ha en bra helg!

Puss och kram!

2008-02-08 @ 12:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback