Slukat

Lördagen den 2 februari 2008


Runt klockan 15.15 igår började jag läsa "Känn pulsen slå" av Berny Pålsson. Klockan 0.52 hade jag läst ut den. Det är inte ofta jag läser ut en bok på en dag, men den här slukade jag som en god påse chips!


Hennes första bok, "Vingklippt ängel", är en av mina absoluta favoritböcker. Efter att jag hade läst den var jag i extas och kunde inte sluta tänka på Berny och hennes kamp mot psykoser, droger och alla andra missbruk. Den boken är även den första i mitt liv som jag har velat läsa om! Jag läser annars aldrig en bok två gånger, det går bara inte. Jag brukar tröttna på en gång. Men med "Vingklippt ängel" var det annorlunda.


"Känn pulsen slå" börjar där "Vingklippt ängel" slutar, men nu fokuseras det ännu mer på drogmissbruket och att överleva. Eftersom jag fick ett sådant rus av att läsa "Vingklippt ängel" så hade jag nog för höga förväntningar på "Känn pulsen slå". Dessutom skulle jag inte ha läst den så där fort. Så dom faktorerna skalade av extasen lite när jag hade läst ut den. Men det var en suverän bok! Läs Berny Pålssons böcker, säger jag bara!


Den bästa effekten "Känn pulsen slå" fick på mig var att nu har jag en sådan lust att skriva! Jag har inte skrivit på länge, men nu är det dags! Fick en hel del inspiration av Berny, men det svåraste är att komma på en egen bokidé.



Jag äger en filmkamera nu! I torsdags åkte jag och min älskade till Tornby och alla de elektronikaffärer som finns där. På Expert hittade vi den filmkamera som nu ligger i mitt rum. Nöjd som sjutton! Nu ska jag filma Gran Canaria, systersonens framsteg, min systers bröllop och allt annat som kommer framöver!


För övrigt hade jag och älsklingen riktigt fina dagar tillsammans onsdag till fredag. Det blev "Årets kock", shopping, matlagande, Guitar Hero och fina små stunder när vi satt och läste varsin bok. Hihi. Vid våra lässtunder ser vi ut som ett par som varit gifta i hundra år eller något. Det är himla mysigt!


Stormen Tuva börjar komma på allvar hör jag. Det viner där ute. Gör mig inte strömlös bara, Tuva! Det är så jävla trist!



Veckans författare: Berny Pålsson
http://www.bernyblue.com/main.html



Kommentarer
Postat av: maria

Hej tjejen.
Jag gillar vingklippt ängel också, riktigt bra bok.
Men tyckte den va lite obehaglig o läsa samtidigt som den va bra. Har du köpt känn pulsen slå?
Jag ska läsa den nån gång framöver men nu håller jag på med Midvinterblod =)
Puss

2008-02-05 @ 19:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback