Barnvakt

Torsdagen den 17 januari 2008


Ja igår var jag barnvakt åt min systerson! Han är nästan ett och ett halvt år nu och är den sötaste lilla pojken på jorden! Nu har han börjat kramas med. Sin mamma har han i och för sig alltid kramat men nu kramade han även mig! När vi lekte och han började skratta och ville visa att "Nu har vi det trevligt!", då slängde han sig i famnen på en.


Och så bestämde han att vi skulle sitta i soffan. Då kröp han upp i mitt knä och läste lite i en bok, men när han tröttnat på boken så kramade han mig istället, och släppte aldrig! Han kramade mig i säkert tio minuter, tror nästan han somnade mot min axel. Fatta att man smälter då!


Sedan lagade jag middag åt honom. Då kände jag mig verkligen som en mamma. Jag tog med lite leksaker till köket så kunde han leka på köksgolvet medan jag lagade mat. Det var väldigt mysigt! Det blev falukorv och makaroner, och han åt så glupskt så. Men han äter ju allt som ställs på bordet så...



Idag ska jag träffa tvillingarna och ge dom födelsedagspresenter och julklappar. Efter det ska jag in till pojkvännen och vänta in honom från jobbet. Och imorgon ska jag jobba 10-18! Det var ett tag sen man jobbade nu...


Pusslet går riktigt bra nu! Av de 2000 bitarna har jag nog lagt över hälften. Men det är ett Wasgij- pussel. På dom brukar det vara väldigt mycket gubbar, och det är gubbarna jag har kvar. Ett enda virrvarr av folk är det, så det blir lite klurigt.


Maria fick sin H&M- katalog efter mig men har ändå fått sina kläder före mig! Orättvist! He he. Jag går fortfarande och väntar på ett sms som säger att det finns kläder att hämta! Suck, inget är som väntans tider!


Apropå väntans tider så längtar jag så oerhört mycket tills vi åker till Gran Canaria! Jag längtar så jag spricker! Det ska bli så oerhört underbart att vara bara han och jag i solen! Hihi!


Boken "Fri" rekommenderar jag! Man står på mördarens och styckarnas sida hela boken igenom faktiskt. Nu läser jag "Ödets vägar" av Judith Lennox. Det som är bra med hennes böcker är att det som står på baksidan händer typ i det första kapitlet, så man slipper vänta på det i en massa kapitel. Så resten av boken vet man ingenting om, hänger ni med? Och det händer något i varje kapitel, så det blir inte långtråkigt. Sedan är det ju inte alla som uppskattar romantiska romaner som utspelar sig i början av 1900-talet, kvinnor i vackra klänningar och män som friar hela tiden och allt det där...Och jag brukar faktiskt avsky sådant. Men Judith Lennox skriver om det på ett bra sätt, tycker jag.



Veckans sällskapsspel: Sequence



Kommentarer
Postat av: Sarah

"Män som friar hela tiden".... Hmm, frågan är om jag skulle vilja gifta mig med en sån, som varje gång han träffar en tjej; "Hej, vill du gifta dig med mig." Kanske bra att man föddes lite senare på 1900-talet. Jag har inget emot romantiska romaner, bara det inte är "tantsnusk" dvs Danielle Steel....
Ses imorrn! Det är bara du, jag och Maria på morgonen! Tror jag iaf... YIPPI!!

2008-01-17 @ 21:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback