Ja det va' en jävla da'!

Söndagen den 13 januari 2008


Idag har jag fått reda på att min äldsta syster förlovade sig igår! Fan vilken chock! Hon och hennes kille har bara varit ihop sedan maj förra året, då det tog slut mellan henne och exet efter åtta år! Och i lördags friade hennes nuvarande pojkvän. Han hade börjat gråta först och fick inte fram vad han ville säga, men sedan satte han sig ner på knä och frågade om hon ville gifta sig. Så i höst ska man gå på bröllop! Det första bröllopet i vår familj sedan mina föräldrar gifte sig 1978. Det är så jävla häftigt alltså, och de är så lyckliga...bara gråter av lycka, hihi!



Igår körde jag fyrhjuling för första gången i mitt liv! Fan vad roligt det var, har fått mersmak! Också är ju min pojkvän världens bästa körlärare med!


Sedan sov han över här hos mig. Framåt kvällen upptäckte han att hans plånbok var borta. Vi letade, letade och letade men den var ingenstans. Idag har vi letat ännu mer, men sedan åkte han hem för att leta där. Framåt klockan fyra kom han och hans bror hit för att ännu en gång leta igenom huset och garaget, men den förbenade plånboken fanns ingenstans! De åkte igen, och min stackars pojkvän var ganska uppgiven... Fy vilken hemsk känsla att veta att bankkortet, körkortet...allt är borta.


Sedan kom mina föräldrar hem från förlovningschocken. Efter att de hade berättat om allt så frågade jag om de hade sett plånboken. Min pappa hajade till och tyckte sig minnas att han sett den sticka ut ur kläder eller bland kuddar eller liknande. Så ännu en gång vände vi upp-och-ner på hela huset, men icke! De lyfte till och med på tvättmaskinen, men där var den inte heller.


Ikväll skulle pappa hänga upp tvätt på tork, och vad ser han när all tvätt är uppe och tvättkorgen är tom? Där på botten ligger plånboken! Av alla ställen! Så nu kan vi alla andas ut! Speciellt älsklingen! Hihi



Veckans aktivitet: Att åka fyrhjuling


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hahah! Gud vad det där är bekant! Morsan trodde hennes plånbok var borta så hon spärrade kort, och körkort och hela faderullan. Två timmar senare ska hon vika ihop tvätten som hon hämtat ute tidigare och hittar plånboken där! Men hon är lite senil, precis som jag.

Och grattis till din systers förlovning, om man kan säga så! Tycker förlovningar är supermysiga! Bröllop med iofs, men jag är så nervös för brudparets skull. Tänk om bruden spiller på den fina vita klänning... *ryser*

2008-01-14 @ 22:41:31
Postat av: Karin

Åh...va kul med bröllop!!!! :D Va härligt!!!

Ja, visst är det kul med 4-hjuling!!!! Vi åkte pulka bakom på lovet ;) haha ASKUL! :P

PUSSISAR!!!

2008-01-18 @ 22:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback