Uppskattning?

Fredagen den 11 januari 2008


Idag var det morgonmöte på Bokhandeln, men jag var inte där för jag visste inte ens om det. Däremot har jag fått reda på lite som sades på mötet och nu har jag bestämt mig för att söka till sjuksköterskeutbildningen i höst. Sedan om jag tackar ja är en helt annan sak... det blir väl att gå och vela en himla massa i sommar. Jag kan ju inte undkomma att jag trivs väldigt bra på Bokhandeln, och så länge jag gör det vill jag ju vara kvar, om jag får. Men jag förstår inte hur cheferna kan tro att de kan behålla sin personal när de beter sig mot den som de gör! Ingen uppskattning, inget beröm...och kommentarer som faktiskt kan såra, men det förstår de inte! Anledningen till att jag trivs är ju Sarah och Maria, utan dom vore det ju absolut inget roligt att gå till jobbet. Men att veta att man kanske kommer att bli utsatt för chefernas stresshumör är inte roligt. Då låter de all sin (onödiga) stress gå ut över oss. I början, när jag var praktikant, tog jag faktiskt riktigt illa upp när de kommenterade hur jag jobbade i kassan. Då hade jag bara varit där två veckor eller något, och långt ifrån lärt mig butiksarbete... smidigare än så borde väl de kunna tänka?



Ja ja...nu är jag inne i en ledig period igen. Sitter hemma och läser diverse böcker och försöker lägga ett omöjligt pussel på 2000 bitar. Imorgon kommer pojkvännen och ska köra fyrhjuling här. Om jag tar mod till mig kanske jag också provar mig på det. Har aldrig åkt fyrhjuling =/ .


Nästa vecka kommer mina 36 plagg från Hennes & Mauritz. Ja, det blir rekord för min del, och räkningen lär väl inte bli det roligaste att betala. Men oooo så fina kläder jag får för pengarna!


Håller på att läsa boken "Fri" av Natsuo Kirino. Handlar om fyra kvinnor, varav en blir slagen av sin man. Sedan ska hon till jobbet men vill inte lämna sina barn ensam med mannen så hon mördar honom. De tre övriga kvinnorna hjälper henne sedan att stycka liket...och det är så långt jag kommit i boken. Styckningen är ganska detaljerad, de avlägsnar huvudet och tömmer kroppen på blod och allt möjligt... inte vidare fräscht. Men än så länge är boken faktiskt himla bra! Så den är det svårt att slita sig ifrån.



Veckans film: "Arn - Tempelriddaren"



Kommentarer
Postat av: Sarah

Amen, sister!!
Vi får hålla ihop så länge vi orkar och bilda enad front.

36 plagg?? Är du galen, kvinna?! Hoppas du gjort plats i garderoben! Hmm, nu blev jag också sugen på att nätshoppa kläder....

Puss och kram!!

2008-01-11 @ 20:26:50
Postat av: Karin

Hej gums!!
Tror du kommer passa toppen som sjuksköterska!! :D Det blir säkert jätte bra ska du se!! Men självklart ska du känna för det själv oxå!! :)

Åh...H&M...får komma o beundra dina nya kläder sen!! hihi
Måste va snart!!! PUSSAR!!!!!!!!!!

2008-01-18 @ 22:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback