Tjuvat

Onsdagen den 16 juli 2008

Jag börjar med några favoriter från www.tjuvtittat.se.

Toalett-instruktioner: Dansa inte på toaletten, tvätta inte grönsaker (eller fötterna!) i handfatet - med mera...
Är det liksom så vanligt att folk sköljer sallad i handfatet på toan att man måste förbjuda det?

Verkstad Kungälv lapp priser tyst
En sådan skylt vill man ha ibland...



museum norrköping telefon lapp
Publikattraktion på "Åh fan-utställningen"

dufftown
Översättningen var inget att skylta med



Jobbet har gått sååååå långsamt idag. Några få varor kom i början av dagen, hattaskar bland annat. Men dom klarade vi av ganska snabbt. Sen hände...ingenting! Inga varor, inga kunder...Men jag fick återse Sarah och det var jättekul! Imorgon har jag kort dag, 11-16.


Vet ni vad Stina ska göra på lördag? Se Håkan Hellström! Han kommer till Berg slussar. Jag trodde ett långt tag att jag inte skulle få se konserten för att ingen ville följa med. Av någon anledning hatar alla Håkan Hellström. Det finns ingen av mina alla musiksmaker jag måste försvara så mycket som Håkan Hellström. Något trött på det. Men tillslut fick jag med mig min far, hehe. Han tycker i alla fall om honom! Så det ska bli grymt kul!

Dagens citat, hämtat ur någon kul bok Sarah bläddrade i: "Om du går fort och ler mycket så se ingen hur ful du är".




Några små grejer från www.tjuvlyssnat.se.


Två tjejer, 15 år, sitter på en buss och dricker öl. Efter ett tag börjar de sluddra och fnissa åt allt. Ännu lite senare:

Tjej 1 (skriker förskräckt): FAN, VI HAR BLIVIT BLÅSTA. DETTA ÄR JU BARA 3,5:OR!

Tjej 2 (besviket): Men jag som var så full.


Två killar, 20år, ligger på stranden och snackar om ett sms som en av dem ska skicka. De är mycket seriösa.

Kille 1: Ah, men vad ska jag skriva då? Man kan ju inte skriva fitta till en tjej!

Kille 2: Nä, man kan inte skriva fitta till en tjej.

Kille 1: Men man kan ju skriva kuk till en kille.

Kille 2: Ja, men inte till en tjej.

Kille 1: Men fitta till en kille då?

Kille 2: Nej.
Kille 1 (besviket): Alltså, fan, om jag inte kan skriva fitta kan jag ju lika gärna låta bli.




Veckans sväng: "Oh boy" med Miss Li från Allsång på Skansen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback