Nu ska ni uppdateras

Tisdagen den 15 juli 2008

Ja, det var svinlänge sedan jag skrev här. Anledningen är att datorn har krånglat som fan. Inte bara krånglat, den har inte ens startat! Men idag gick den igång, vi får se om vi har samma tur imorgon.

Sedan sist har jag mest jobbat på som vanligt. I går kom en bunt människor tillbaks från semestern, medan en annan bunt har börjat sin. Maria är dock kvar den här veckan ut också! Och så får man återse Sarah och Britt, det är trevligt det! Tanken var att jag skulle vara ledig igår och idag, alltså ha fyra dagar ledigt på raken om man räknar in helgen. Men se det gick inte för sig. I fredags ringde Ulrika och ville att jag skulle jobba 13-18 måndag och tisdag. Inte så jobbiga tider, det är ju skönt. Men är man inställd på ledighet kan man ju inte låta bli att bli besviken. Dessutom hade dom nog klarat sig utan mig de dagarna, för det har varit rätt lugnt. Men men!

I lördags åkte jag, David och mina föräldrar till Västervik för att besöka systersonen med föräldrar. Han var i sitt esse, som vanligt. Jag filmade honom lite. Jag planerar nämligen att samla ihop alla filmklipp jag har med honom i en film, och sedan ge den dvd:n i tvåårspresent. Han kanske kommer att uppskatta det när han blir äldre i alla fall. "Jack 0-2 år". Hans föräldrar kommer nog att tycka om den idén. Deras dator havererade nämligen för något halvår sedan. Bilderna hade de sparat på en skiva men videoklippen gick inte att rädda, så det var hårt för dom. Men nu ska dom få några i alla fall!

Syrran berättade att för några dagar sedan hade hennes sambo hört hur sonen gnytt och gråtit lite inne på sitt rum. Han gick dit och hittade sin tvååring i en byrålåda! Haha! Då hade han tagit ut innehållet i byrålådan och lagt sig där, men sedan kunde han inte komma ut. Haha! Han är för knäpp, den ungen. Hur go som helst!

När vi kom hem hyrde vi en film! Nu när datorn är som den är så kan vi ju inte ladda ner, men hyra är ju mysigt! "Kill Bill 2" blev det. Riktigt bra filmer, det där. Men ettan är nog favoriten, den var aningen köttigare. Någon som vet om det kommer en trea? Jag har hört rykten om det men...

I söndags tog vi det lugnt på förmiddagen. Vi satt bland annat på balkongen och läste. Vi har inte använt balkongen så jättemycket sedan vi flyttade in, men är det fint väder så är det ju hur gött som helst. Vi ska inreda med lite blommor och örter med någon gång. Vid klcokan tre cyklade vi till Ryttargårdskyrkan för att spela minigolf med Davids mamma och lillebror. JAG VANN! Fatta vad stört, jag som brukar bli tjurig efter någon bana och sedan få typ sju slag på varje bara för att jag har gett upp. Men jag tror det berodde på att jag bestämde mig för att "Nu ska jag inte bli sur, bara ta det som en lek!" Och se, då vann jag!

Efter det fikade vi och sedan blev det bio! Då följde dock inte Davids lillebror med, men mamman hade fått ett biobesök i födelsedagspresent av oss. "Mamma Mia" blev det. Jag har svårt för vissa musikaler. Jag känner mig inte helt bekväm i att folk börjar sjunga mitt i ett samtal. Men det här var en bra film, och musiken får man rysningar av. ABBA is the shit azz! Jag fick sådan jääääävla lust att skriksjunga till ABBA. Dessutom har dom möhippor och svensexor i filmen, och då blev jag så jäääävla sugen på att gifta mig, så att man kan få en möhippa! Haha! Då ska det skriksjungas till ABBA!! Hoppas jag i alla fall...det är ju inte jag som ska bestämma över min möhippa. Hihi!

Efter filmen såg jag och David på "Masjävlar" hemma. Jag har sett den förut och tycker den är jättebra, men min sambo tyckte inte den var något vidare. Smaken är som baken - delad!

Jag har läst en av världens bästa böcker tror jag. "Vi måste tala om Kevin" av Lionel Shriver. Kevins mamma skriver brev till sin f.d make. Hon vill ge sin version på Kevins uppväxt, hur hon har upplevt den. För Kevin är inget vanligt barn...han växer upp till en mördare och utför en skolmassaker några dagar innan sin sextonårsdag. Lionel Shriver har verkligen lyckats skapa en märklig individ i Kevin. Han är otäck på det sättet att han planerar sina "dåd" så noga. Han tänker ut allting in i minsta detalj. Dessutom är han så bra på att ljuga att i princip alla går på det han säger, utom modern som ser igenom sin son. LÄS DEN! Man kan verkligen inte släppa den.

I morse fick vi ett badrumsskåp på "posten"! Nä då, men när vi var i Västervik bläddrade vi igenom deras Haléns-katalog och hittade plötsligt det perfekta badrumsskåpet. Eftersom vår dator inte funkar som den ska jämt så passade vi på att beställa den på en gång i Västervik. Det skulle anlända i slutet av juli stod det, men kom alltså redan idag. Men det är sjukt vad bortskämd man har blivit av IKEA:s utförliga ritningar och färdigborrade hål etc. Man fick typ panik av att se ritningen, det var bara symboler och streck överallt. Och tillslut visade sig att man behöver en borrmaskin och trälim för att få ihop skåpen och lådorna, vilket vi inte har. Men vi byggde ihop det vi kunde och så ska vi låna verktygen av Davids pappa. Det ska nog bli finfint!

Ja just det! Jag har träffat Karre och Harre med! Jisse vad roligt det var att återse dom änglarna! Vi åt god mat och spelade kubb. Sen tog dom en mängd snygga foton på oss med själutlösare. Jag hade dock inte med mig någon kamera så jag tog inga. Men vi hade redigt roligt!

Min pojkvän och min pappa tog en vända häromdagen för att bära ner allt vi hade i vårt förråd på markplan till ett lite "säkrare" förråd nere i garaget. Eller ja, det blev flera vändor för vi har en hel del grejer. Helt plötsligt, när de kommer in i garaget, ser de att dörren öppnas till ett annat förråd. Ut tittar en man på ca sextio år - i svart BH! Det tar ett tag innan grabbarna inser vad de ser och går vidare till vårt förråd. Något chockade, haha! Under nästa vända möter de samma man. Denna gång påklädd och påväg uppför trappan. De tänkte att man hälsar väl när man möts i trappan, men han gick så böjd man bara kan gå, illröd i ansiktet. Stackarn, han hade nog inte kommit ut ur garderboen på långa vägar, och så blir han påkommen i BH. Man kan ju undra varför han öppnar dörren och tittar ut, utan att ta på sig en jacka först om han nu skämdes så dant. Men han kanske ville att någon skulle veta!

Plugget ja. Häromdagen fick jag reda på att jag är reserv till det jag sökt. Jag tackade ja till Linköping, Norrköping och två distanser också. Men jag vet inte alls vad det här innebär nu. Om jag har någon särskild stor chans att komma in över huvudtaget. Jag tappade lite hopp faktiskt. Men vi får väl se! 6-8 augusti får jag besked.



Veckans sång: Dancing queen från filmen "Mamma Mia"
Meryl Streep är super. Hennes väninnor tyckte jag var aningen fåniga men men...Videon syns inte så bra men det hörs i alla fall! Han vid pianot är Benny Anndersson såklart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback