Vårtsvin ska vråla

Tisdagen den 1 juli 2008

Helgen var riktigt härlig. Lördagen ägnade vi lite åt inköp till lägenheten, vi hittade bland annat en matta som vi kan ha datastolen på så det inte blir repor på golvet. Sen åt vi hemma hos Davids mamma, hämtade hans lillebror i Mantorp, åt efterrätt hos deras mamma och sen åkte vi hem för att ha en lugn lördagskväll. Vi tittade på Borat och sedan lite på Nelson Mandela- konserten.

På söndagen åkte vi hem till mina föräldrar. Jag har inte vart "hemhemma" sedan jag flyttade hemifrån för två veckor sedan!Vi åt gott och så vi fick hjälpa dom med en massa datagrejor. Dom har lovat mig en sprillans ny cykel! Schysst va? Röd och fin är den!

Dom hade en gammal TV som dom inte kommer att använda och som vi inte ville ha. David kom på att hans bror nog gärna skulle kunna tänka sej (han har nämligen TV från stenåldern, hehe), så vi kånkade ut TV:n i bilen och körde till Ryd. Vi visste att brodern med flickvän skulle ha gäster, men vi smygkörde lite utanför trädgården för att se om de var utomhus, och det var dom! Så vi gasade förbi, parkerade bilen, kånkade ut TV:n och kom bärandes med den in i trädgården. Brorsan bara gapade och undrade vad vi höll på med. "Vi levererar en TV" sa David och då gick det upp för brodern att TV:n var till dom. Lyckan i hans ögon går inte att beskriva, haha! Det var riktigt roligt att överraska dom. Det är roligt att ge.

På kvällen kom samme bror med sin flickvän, plus min svärfar, hem till oss. Det var ju fotbollsfinal! Vi åt scones och drack te medan vi tittade på det. Riktigt lyckad idé, för min sambo är bäst på att baka scones! Otroligt mysigt. Vi tittade även lite på det här roliga klippet. Rysslands nationalsång.



Sen har det varit jobb. Idag var cheferna lite scizofrena tyckte jag. Först när dom kom var de kvittrande glada men efter några sekunder var dom superstressade (i alla fall Lotta) och det var bara att hålla sig ur vägen. Men så vid ett (när dom egentligen skulle ha börjat jobba men dom kom redan vid elva eller nått), då var allt glatt igen. Frågade om jag hade badat i år och en massa såna "trevliga" grejer, haha! Det är aningen svårt att veta vart man har dom när man aldrig kan vara säker på deras humör.

Imorgon var tanken att jag skulle ha en åttakväll med sommarjobbaren, men jag anade att mina chefer inte skulle våga lämna oss ensamma. Och idag fick jag rätt, Lotta sa att dom skulle stanna kvar, åtminstone ett tag. Men men, det kanske är bra. Igår kväll hade det tydligen varit en hel del kunder.

Nä nu ska jag äta lite pastasås från Davids jobb (lyxigt att få äta restaurangmat hemma!) sen blir det allsång!



Veckans film: "Sorority boys"



Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha, att ge bort TV:n gav er massor med bra karma!!

Shit, jag börjar bli värsta hippin, ju.... Men men!



Vilket sammanträffande att "veckans film" är Sorority Boys, för det var nämligen det stora ämnet i en historia jag läste idag... Hehe, den filmen är riktigt rolig faktiskt... =o)



Vi ses om en och en halv vecka (om jag inte tittar in tidigare)!



PUSS & KRAM från det semestrande vårtsvinet

2008-07-02 @ 00:30:42
Postat av: Karin

HAHA det där klippet va ju asbraaa!!! XD



Sorority boys missa ja, typiskt. Ville se den ju...

Aja, får bli en annan gång.



Hade bäst gums!

PUSSAR O KRAMAR

2008-07-02 @ 10:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback