ABC

Måndagen den 2 juni 2008

Nu har jag blivit utmanad av Sarah! Här är mitt ABC-jag:

A - Ateist
B - Brunett
C - Chipsberoende
D - Davidkär
E - Envis
F - Fantasifull
G - Guitar Hero
H - Hetsig
I - Ivrig
J - Johansson
K - Köttälskare
L - Läsgalen
M - Moster
N - Nervös
O - Ormrädd
P - Petig i maten
Q - Ql
R - Rastlös
S - Skytte
T - Timid
U - Utbildad sjuksköterska om tre år
V - Vimsig
W - Wikipediasökare
X - Xtremt varm
Y - Yr
Z - Zöt
Å - Åksjuk
Ä - Äldre idag än igår
Ö - Öm

Jag utamanar alla med blogg att beskriva sig via sitt eget ABC!



Idag har jag och Karin gått på stan. Jag hittade ett par gröna myspiratbyxor (vet inte hur jag ska beskriva dom men jag kan lägga upp ett kort på dom sen) som jag blev riktigt kär i och var därför tvungen att köpa. Blir så trött på mig själv, att jag har så himla lätt för att bli kär i materiella ting. Men jag gjorde ett nödvändigt inköp också, en tvättpåse att tvätta behåar och annat i. Det var riktigt härligt att träffa Karre! Det dröjer alltid alltför länge mellan våra träffar! Men den 21 juni blir det "Sex and the city" på bio också! Längtar!

När jag kom hem åt jag lunch och påbörjade en rengöring av världens diskberg innan jag satte mig för att steka i solen. Jag håller fortfarande på med Arn-serien, men det är inte så mycket kvar nu! Bara några kapitel kvar. Brun blev jag i alla fall, tror jag.

Efter solningen avslutade jag min diskning och sedan påbörjade jag packningen av pojkvännens kök. En kartong har jag fyllt, med bl.a kokböcker, glas och en pastamaskin. Om det inte är något intressant på tv ikväll ska jag nog packa ännu mer efter middagen. Den middagen ska för övrigt bestå av lamm, pommes och vitlöksbröd! Det ser jag fram emot, även om jag kommer att äta den själv. Min älskling sliter med uteserveringen ikväll. Jag ska hälla upp lite whisky åt honom när han kommer hem. Om jag hittar något whiskyglas som inte är nerpackat, haha!

Ser verkligen fram emot en dag med systersonen imorgon. Gudars vad han ska få köra med mig. Det går liksom inte att motstå honom.



Veckans vill ha: Boken "Vi måste prata om Kevin" av Lionel Shriver
Jag har hört att den ska vara jättebra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback