Fräscht azz

Söndagen den 1 juni 2008

Warm! Vilket fantastiskt väder! Nu vill jag bara bege mig till vår nya lägenhet med dess stora balkong och gassa! Jisses vad härligt det är ute, jag är inte så värst avundsjuk på de som jobbar den här helgen.

I torsdags och fredags jobbade jag. Det var härligt att återse grabbarna grus, med betoning på Sarah, Maria och Britt. I och för sig...det var nästan inga andra där, haha! Varken kunder eller chefer. Så hektiskt var det ju inte, men det kan ju vara ganska skönt att inleda ett sommarjobb så. Det riktiga sommarjobbet startar måndag den 16 juni. Måndagen efter vår flytthelg!

Jag har varit i Göteborg i helgen! Min äldsta syster och hennes fästman bor ju där, i en sprillans ny lägenhet. Alltså den är inte bara ny för dem utan den är helt nyproducerad. Jag har aldrig varit inne i en så flashig och fräsch lägenhet någonsin förr. Nytt, nytt, nytt. Stor terrass (hur stavas det??), nya ekgolv, alldeles ny diskmaskin och ugn...det var helt otroligt. Dom har det riktigt fint! Så nu inspirerades jag verkligen att själv flytta och få det fint!

På lördagen satt vi på terrassen (återigen, stavas det så?? Haha!) till tio-halv elva på kvällen. Det var superskönt, jag älskar att man kan sitta ute länge utan att frysa häcken av sig nu. Vi åt en riktigt god pastasallad med vitlöksbröd. Det blev dock ingen överraskande nyhet om barn eller liknande, som jag spekulerade i. Alla de tankarna försvann när syrran drack champagne. Haha! Men det är ju bra att de inte brådskar med det.

Idag vaknade vi tidigt (mina föräldrar är otroligt morgonpigga ska ni veta) och pappa och syrrans sambo inhandlade en garderob på IKEA medan jag, syster och mamma tittade igenom en massa köksgrejer som jag ska få av dem. Eller som jag har fått, kartongen tog vi med oss hem på en gång! Dessutom fick jag ärva en del kläder. Ibland är det bra att vara lillasyster. Ibland. ;)

Vi tog även med oss ett lass flyttkartonger som jag och David ska packa in våra hem i nu, för att flytta till vårt gemensamma hem! Jag är riktigt pepp nu alltså! Jag har sovit dåligt flera nätter i rad nu, bara för att jag planerar allt ifrån möblering till cykelväg till jobbet. Ujujuj, jag måste nog försöka lugna ner mig snart.

På tisdag ska jag och mamma åka till Västervik. Vi har abstinens. Har man en gång träffat min systerson så går det inte att få nog av honom. Samma dag beger sig David till Sweden Rock Festival i Blekinge och stannar där till söndag. Jag saknar honom redan, men det är himla härligt att se lyckan i hans ögon när han pratar om den festivalen.

Jaha, det blidde ett litet blogginlägg ändå. Jag som trodde att jag inte hade något att säga. Nu måste jag ta vara på solen. Det tycker jag ni med ska göra. Man vet aldrig när den tittar fram igen.



Veckans väntan: "Sex and the city"- premiären den 21 juni



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback