Guillouöverdos

Torsdagen den 5 juni 2008

Igår blev jag äntligen klar med Arn-serien. De två första böckerna var bäst. Sedan borde jag ha tagit en paus och läst något annat innan jag avslutade serien, men jag ville bara ha det undanstökat. Fick en Guillou-överdos kan man säga. Så det är svårt att säga vad jag tyckte om böckerna. Stundtals riktigt bra, stundtals lagom bra, stundtals tråkiga.

Omslagsbild: ISBN 9789164202451, Vägen till JerusalemOmslagsbild: ISBN 9789164202468, TempelriddarenOmslagsbild: ISBN 9789164202475, Riket vid vägens slutOmslagsbild: ISBN 9789164202482, Arvet efter Arn

Direkt efter att jag hade stängt den sista Arnboken så öppnade jag "Sommardöden" av Mons Kallentoft. Jag läste mer än hälften igår, så idag ska jag läsa ut den i solen. Den är riktigt bra tycker jag! Efter den ska jag sluka "Kleopatras kam", skriven av en av mina favoritförfattare Maria Ernestam. Läs hennes böcker!

Igår solade jag nästan hela dagen. Jag har fått bra med färg, men idag ska jag finslipa...sola sidorna och under hakan och så där, haha. Det kan nog bli snygga ställningar idag.

Jag packade också en hel del igår. Det är inte mycket kvar i rummet nu som behöver packas. Men pappa ska hämta hem fler kartonger till mig idag. Det är sjukt vad mycket grejer man har.

Visste ni att den yngsta killen i Hanson, Zac, har gift sig och skaffat barn? Det känns så absurt att den lille killen har blivit stor...jag börjar väl också bli gammal antar jag.

Och Björn Gustavsson är utarbetad och behöver ledigt hela sommaren. Det var allt annat än en överrasking. Han har verkligen synts och hörts överallt tycker jag. Han borde nästan ha tagit en time-out redan efter melodifestivalen. Men men, han kommer nog tillbaka snart!

Just det, jag var ju hos systersonen i förrgår! Jisses vad söt han är. Han börjar verkligen förstå grejer, och hans pappa lär honom en hel del. När hans pappa frågade honom vad mamma säger hela tiden så svarade han "Nej, nej, nej, nej!" Haha! Man får inte göra något för morsor, hihi. Dessutom visade han hur man gör armhävningar, men han rörde mest på huvudet upp och ner, inte kroppen. Ni skulle ha sett vad gulligt det var!

För övrigt kallar han mig för mamma! Han tror att alla tjejer är mammor och alla killar är farbröder. Ja, vad ska man tro?

Jag tänker på min älskade som är på Sweden Rock Festival nu. Han kommer vara sååå brun när han kommer hem. Längtar sjukt mycket efter honom! Och då har det bara gått två dagar...

Lost igår. Nu börjar det klarna lite tycker jag. Men rörigt är det, och jag kommer vara ännu mer yr när det börjar i höst, då har man ju glömt allt. Men jag tycker faktiskt om den serien! Det gör jag.



Veckans roliga: Henrik Dorsin provar på att prata gotländska



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback