Jag är sambo

Måndagen den 23 juni 2008


Nu har jag inte skrivit sedan den 13:e juni...tio dagar sedan. Men nu ska jag uppdatera er, för mycket har hänt.


Lördagen den 14:e juni åkte jag, David och våra mammor till Gekås i Ullared. Jag köpte inga kläder, förutom trosor och strumpor, för vi var mest fokuserade på hushållsgrejer. Lite av det vi köpte var:


- Brödrost

- Strykbräda & strykjärn

- Lykta till balkongen

- Krukor

- Köksbestick

- Grovmopp

- Bäddlakanset

- Fotoramar

- Radio

- Cykelkorg, cykellås och cykelljus

- Badrumsmatta

- Handdukar


Och så det vanliga: Bindor, plastfolie, fryspåsar, schampo etc.


Vi var riktigt nöjda med dagens inköp. När vi kom hem bänkade vi oss framför fotbollsmatchen Sverige-Spanien, som slutade alldeles för snörpligt. Efter den plockade vi lite i nya lägenheten, sedan begav jag mig hem till landet och försökte få mig lite sömn innan den stora dagen...


...som ägde rum söndagen den 15:e juni. Det var nämligen den stora flyttdagen. Jag och pappa anlände till nya lägenheten typ åtta på morgonen med alla mina grejer (som inte var så mycket faktiskt). Snart kom David och hjälpte till och tillslut kom även hans far och två bröder. Vi begav oss till Davids lägenhet för att ta tag i de stora flyttlassen, det var ju nämligen där alla möbler var. Men eftersom vi var sex stycken gick allt riktigt smidigt och på eftermiddagen var allt på plats.


Det kändes häftigt att laga till den första middagen i den nya lägenheten på söndagskvällen. Och att vakna upp på måndagsmorgonen med min sambo i vårt nya hem...mycket mysigt!


Så nu är jag stadsbo, sambo och cyklist! Jepp, jag cyklar till jobbet och hittills har det gått rätt bra! Jag är ju bara van vid att cykla på landet, och där finns det ju inga regler. Man kan cykla mitt i vägen och inte hålla reda på vart cykelbanor går etc. Nu är det lite mer tänk men det funkar!


Tisdagen den 17:e juni cyklade jag en liten annan väg hem från jobbet, och när jag nästan var hemma ropade någon "Stina!". Det var Harre! Hon bor egentligen i Karlskrona, men nu var hon i Linköping. Så hon och hennes lillasyster kom med mig till lägenheten för att gå en liten husesyn. Vi kom överens om att vi bara var tvungna att ta vara på tillfället och umgås lite. Tyvärr kunde inte Karre joina oss men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen i sommar! Vi gick i alla fall och åt på McDonalds, spelade Guitar Hero och Buzz här hemma och tittade i en massa gamla skolkataloger. Riktigt trevligt var det gumman!


Onsdagen den 18:e juni var det ju fotboll som jag hade bestämt att den måste jag se, även om jag är ensam hemma och så. Men så råkade det ju vara ett Sex and the city- maraton på trean så det blev en hel del zappande. Haha! Jag älskar den serien mer och mer! I sista avsnittet blir även jag lite tårögd, fy fan vad vackert allt är! Så under det maratonet kom jag och Karre underfund med, via sms, att vi skulle se filmen på bio följande lördag.


Torsdagen den 19:e juni möttes jag och älsklingen utanför IKEA efter mitt jobb. Det blev en lång vandring i det paradiset, men mycket fint fick vi med oss. En byrå till sovrummet, en bokhylla med glasdörrar, ett soffbord med glasskiva, en hurts, en taklampa till sovrummet och annat småplock. Vi fick ihop hurtsen och lite av byrån samma kväll...


...sedan fortsatte vi på fredagen den 20:e juni. Det blev verkligen svinbra! Vi glömde visserligen att hyllan skulle ha två glasdörrar och inte bara en, så den var inte riktigt komplett i några dagar där, haha. Men tack vare byrån och några trådbackar vi placerade i en garderob, så fick vi undan alla våra kläder som sovrummet tidigare var täckt av! Mina föräldrar och min farmor kom förbi för att se hur vi har fått det och för att hjälpa oss med än det ena än det andra. När de åkt hem lagade min älskling till jättegod taco. Vår midsommararmat! Hihi.


Lördagen den 21:a juni var det städdag i Davids gamla lägenhet. Vi hade visserligen fixat lite innan men nu skulle det bli klart. Mamma och pappa kom och hjälpte till, och då gick det riktigt smidigt. Vi var klara på eftermiddagen någon gång. Sedan fick de hjälpa oss lite till i den nya lägenheten, haha. Gardiner, tavlor och rullgardin skulle upp. Men sedan fick de åka hem, hihi. Det blev världens godaste lamm den kvällen, min älskling är verkligen en stjärnkock!


På kvällen var det biotajm! Jag och Karre möttes utanför bion och började diskutera våra tankar. Tänk om någon dör i filmen? Ska inte hon skaffa barn snart? Tror du dom blir gifta? etc. Trots höga förväntningar var filmen "Sex and the city" en av de bästa jag sett på länge. När vinjetten kom igång kändes det som hela publiken drog efter andan och redan ville applådera. Alla var verkligen fulla av förhoppningar och regnbågar (Hellströmcitat, hehe). När sedan Carrie öppnade dörrarna till sin nya stora garderob var det knappt någon i salongen som kunde andas. Alla blev avundsjuka! Filmen var full av humor och sorg, helt fantastisk! Jag ska köpa den när den kommer på dvd. Just det, inte ladda ner utan köpa! Så bra var den.


Efter filmen följde Karre med till min lägenhet. Det blev en lite husesyn, ett glas Passoá och babbel! Hihi. Riktig kul kväll, gumman! Vi får göra om det snart!


Söndagen den 22:a juni inhandlade min sambo ytterligare en glasdörr till bokhyllan, en golvlampa och en skohylla medan jag jobbade. Efter jobbet begav vi oss till hans bror med flickvän för att ha grillkväll. Min svärmor var också med. En riktigt trevlig kväll! När vi sedan kom hem testade jag den nya golvlampan genom att sitta och läsa i "Kleopatras kam" medan David tittade på fotbollen. Underbar lampa och underbar bok...och framför allt underbar sambo!


Jobbet då? Ja nu är ju ett gäng på semester. Kvar är jag, Maria, Kerstin, Lasse och Lotta. LoLa har varit på riktigt bra humör för att vara dom! Jag jobbade ensam med Lasse en förmiddag när vi fick fem och en halv pall med varor. Han gjorde inte alltför mycket kan jag säga, och dessutom fick jag ta över några av hans kunder eftersom han inte vet vart någonstans böckerna är. Så den dagen fick jag verkligen jobba, men Lotta kom snart och hjälpte till. När jag skulle gå på lunch hade vi faktiskt fått ut två pall! Till och med Lotta sa att vi hade varit duktiga.


Det är riktigt skönt att ha Maria där! Kerstin babblar så mycket så man blir helt grötig i huvudet...då behöver man växla lite blickar med Maria så att man inte får något slags utbrott, haha! Vi får stötta varandra nu när alla almanackor gör entré också, haha.


Förresten, Maria, grattis på födelsedagen!!!!!!!!!!!


Idag är jag ledig. Jag har läst ut "Kleopatras kam" som var svinbra. Dessutom har jag gått på jakt efter galgar på stan men inte hittat några...det får väl bli IKEA då. Och så försöker jag hitta "Tyskungen" i kartonnage (måste ha det för jag har de andra böckerna i kartonnage...där är jag och Maria lite lika, haha!) men det finns inte. Dessutom vågar jag inte handla på Bokia eller Akademibokhandeln...konkurrenterna! Haha, så det får bli Internet någon gång när jag har pengar.


Det här blev nog ett av mina längsta inlägg.





Veckans film: "Rainman"



Kommentarer
Postat av: Karin

Jaa, det va askul o filmen va asbra!!!! :D

Dessutom var det superkul o få se er nya fina lägenhet! Sugen jag blir på o flytta oxå! ;) hihi

Hade bra så får vi höras snaaaart! PUSS PUSS

2008-06-25 @ 17:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback