Jävla pengatjuvar!

Fredagen den 6 juni 2008

Go Sverige! Go Sverige! Inte för att nationaldagen firas så värst för min del men... Jag såg i någon tidning att dom hade gått ut på stan och frågat folk om de var stolta över att vara från Sverige, och i så fall varför. Jag började fundera på vad jag hade svarat. Stolt? Ja, det är jag! Jag älskar Sverige, faktiskt! Men varför? Ingen aning. Det finns ju en massa baksidor och nackdelar med Sverige, men jag bara gillar att komma härifrån. Jag kommer inte på någon mer anledning än att det är ju mitt hem!

Jag tror jag har betalat en massa pengar till Funmobile utan att riktigt vara medveten om det. Förbannade jävla skit! För någon månad sedan skulle jag leta upp någon låttext, och utan att veta hur hade jag kommit till någon sida där man skulle sms:a någonstans och bla bla bla. Sedan dess har jag en gång i veckan fått 3 sms från Funmobile. Jag har bara raderat dom. Men så häromdagen fick jag sms av Telenor som sa att jag hade använt min mobil för över 200 kronor sedan förra fakturan! Annars betalar jag bara lite över 100. Visst har jag ringt mer än vanligt nu när vi ska flytta och greja...men vaddå?

Så jag gick in på Funmobiles hemsida och luskade ut hur jag skulle få stopp på deras smsterror. Men inte fattade jag, då när jag sms:ade in till dom för någon månad sen, att det var en registrering till en prenumation. Att dom skulle ta betalt varje vecka! Och jag hoppas att det inte är så...jag vet ju inte säkert. Nu ska det vara slut i alla fall.

Men fy i helvete vad sådana där mobilgrejer kostar! Och riktat till ungdomar med, som är fattiga som det är.Gudars, man blir ju helt bankrutt!

Nu sitter jag i min älsklings lägenhet. Jag jobbar i helgen, och för att slippa åka lantisbuss så tänkte jag bosätta mig här i stan över helgen för att komma närmare jobbet och billigare buss. Men David är fortfarande på Sweden Rock Festival och kommer inte hem förrän på söndag. Det känns lite konstigt att vara här ensam, utan han som verkligen bor här! Jag saknar honom.

Det är inte klokt vad ekonomisk/sparsam/snål jag har blivit sedan vi fick reda på att vi ska flytta. Jag vågar inte ens köpa en liten pocketbok...måste, måste, måste hålla i pengarna! I höst kommer jag bara få 7432 i månaden, eller vad det nu är. Då gäller det att ha en budget!

Just det, jag läste ut "Sommardöden" igår! Det är inte klokt vad spännande den var! Jag slukade den på två dagar typ. Sedan hade jag ju tänk börja läsa "Kleopatras kam" men jag bestämde mig för "Eremitkräftorna" istället. Den är helt okej, jag har redan läst tre fjärdedelar av den.

Ikväll blir det falukorv och makaroner! Ärligt talat är det nog det godaste jag vet!



Veckans vidriga och roliga: Carl-Einar Häckners trollerier i Galenskaparnas julshow
Han är bäst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback