Presentlista

Torsdagen den 26 juni 2008

Idag är jag ledig. Känns som det behövdes efter att ha blivit lomhörd av Kerstins pladder igår. Och i helgen blir jag också ledig, ska bli skönt att bara få ta det lugnt med sambon!

Jag har pantat flaskor, varit på banken, köpt en bok, handlat mat, postat brev och köpt en ladyshave idag. Resten av kvällen ska jag ta det ganska lugnt, och se om TV-serien "Berlinerpopplarna" är lika bra som boken. Annars ska jag läsa vidare i "I de lugnaste vatten" som jag läser just nu. Än så länge är den rätt bra!

Ni missade väl inte allsången i tisdags? Även om det programmet kan vara lite ålderdomligt på något sätt så måste man ju se det. Det är ingen sommar i Sverige om man inte ser allsången, så är det...tycker i alla fall jag och min ena syster, hehe. Sjunga med måste man också göra, helst kroka arm med den som sitter bredvid och gunga lite.

Jag hann inte se allt men jag har sett det jag missade på webb-tv. Håkan är ju grym! Miss Li var också bra.

Ibland när man är ute på stan så ser man något och tänker "Åh, den skulle vara en suverän present/julklapp till den personen", men så är det flera månader kvar tills personen ifråga fyller år eller att det är julafton. Då, när det verkligen är dags att köpa present till personen så har man självklart glömt bort vad den perfekta presenten var för något, och så får man panik över vad man ska hitta på istället. Därför har jag nu infört en presentlapp. Den är i min handväska hela tiden, så att jag när som helst kan skriva upp vad presenten är för något och till vem den är ämnad. Nu lät det som värsta tantvarningen, och det är det nog. Men det är bra också!

Det finns ju dom som köper presenten på en gång, fastän det är över ett halvår kvar eller något. Maria hade en kund häromdagen som köpte en julklapp liksom. Så kan man ju också göra, men jag skulle bara glömma bort att jag har de där presenterna undangömda, och till vem jag skulle ge det och så. Och när det handlar om julklappar så är det ju mysigast att köpa dom när det råder lite julstämning! Tycker jag i alla fall.

Nä nu ska jag aktivera mig lite till...kanske prova mitt locktångsset som jag köpte på Ullared! Bara jag inte fastnar med håret i locktången som jag gjorde en annan gång. Fick sitta i säkert någon timme och lösa trasslet. Tur att jag satt och tittade på en bra film under tiden annars hade jag fått ett raseriutbrott utan dess like.



Veckans inköp: Vår golvlampa i vardagsrummet
Den har dimmer och är riktigt charmig, tycker jag!




Kommentarer
Postat av: Maria

Hej vännen.

Presentlista är fasiken inte så himla dumt alltså...

Det borde man kanske börja med =)

Hahahha...hoppas att din hörsel är på topp imorgon. Att Kerstins babbel inte fastnat för alltid ;)

Jag hade inte en aning om att Berlinerpopplarna skulle bli tv-serie...?! Du får berätta för mig imorgon :) Puss

2008-06-26 @ 21:48:22
Postat av: Karin

Smart med presentlista! Det borde man skaffa sig! :P

Får ses snart igen gums!

Puss o kraaaam

2008-06-27 @ 18:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback