Bokidé

Onsdagen den 5 mars 2008


Yeeees! Äntligen en bokidé! Som jag har väntat på att idén ska komma, och så kom den när jag tittade på en dokumentär om John Lennon. Jag har sett den dokumentären mängder av gånger och jag är sååå nära tårar i slutet när man ser hundratals av människor på ett torg sjunga gråtandes till Johns låtar, precis efter mordet. Då beslöt jag mig för att handlingen i min bok ska utspelas 1980, då mordet äger rum, och ett Beatlesfan beger sig till New York för att sörja. Mer avslöjar jag inte. Jag tänkte börja skriva på det efter resan. Det blir väl att tänka igenom allt lite grundligare medan jag ligger i solen.


Ja, på söndag åker vi till Gran Canaria! Började packa idag och blev överlycklig! Jag trodde att jag skulle behöva lämna hur mycket kläder som helst hemma, som jag egentligen vill ha med mig. Men nu har jag lagt ner de kläder jag tror jag kommer använda, och halva väskan gapar fortfarande tom!!!! Till och med min mamma blev chockad. Så nu kan jag kanske unna mig att ta med mig ytterligare en bok eller något... Imorgon ska jag sno bilen och bege mig till stan. Kom nämligen på att jag inte har någon kofta! Jag hoppas naturligtvis på att jag slipper använda något långärmat, men på kvällarna kan det ju vara skönt att ha något varmare.


I torsdags spelade min pojkväns bror och hans band på Café M. Första gången jag hör dem live och första gången de spelar akustiskt, och det var svinbra! Vilken röst han har! Jag såg bara första "setet" av konserten men min älskling fick låna min filmkamera och filmade i princip hela konserten. Har sett lite redan men ska titta på det igen när jag lagt in filmen i datorn.


Har varit hos min kära från söndag till tisdag. Vi hälsade på både hos hans mamma och hos hans pappa, vi gick på stan, vi gick på hockey, vi fick besök av hans bror och vi såg en film. Dessutom Guitar Hero såklart, och Buzz. Så vi hann med mycket!


Just det, jag har ju jobbat med! Det råder ju bokrea så det har varit en hel del kunder i rörelse. Jobbade onsdag, torsdag, fredag och söndag. Aningen rörigt, just eftersom det är så mycket folk och det är inte mycket som stämmer i våra datorer och så. Men det är roligt att vara tillbaka! Roligast är ju att återse Sarah och Maria såklart ;). Shoppade själv på bokrean. Bland annat Linköpingsdeckaren "Midvinterblod" och den omtalade "Flyga drake".


Melodifestivalen ja...Förra omgången var väl den bästa hittills, men att Nicklas Strömstedt skulle komma sist! Nä, det kan jag inte smälta. Han är min barndomsidol. Jag var kär i honom, och egentligen hela GES, när jag var liten. Så även om hans låt var lite sådär så hejade jag på honom...och så kommer han sist! Men visst var Linda och Charlotte värdiga vinnare. Och Björn Gustafsson var bäst som vanligt. NEJ, jag är inte kär i honom. Jag har bara den humorn!


Ikväll blir det Room Service, Lost och Southpark! Och så måste jag läsa ut boken jag håller på med så jag slipper ta med den på resan.



Veckans film: Across the Universe (musikal med endast Beatleslåtar)
http://www.youtube.com/watch?v=GQNpEET9WqQ



Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter som en mycket bra bokidé. Kom bara ihåg att skriva ner den! Nu måste jag ju också komma på nåt bra.... *tänker, tänker*

Du, ha det RIKTIGT bra på semestern nu! Se till att njuta av varenda soltimme. Skit i att baggaget är försenat, eller att hotelrummet har utsikt över en betongjungel. NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT! Det är semester! Ok, jag är lite galen idag. *flin* Men ha det riktigt gött!

Puss och kram!!

2008-03-06 @ 21:04:57
Postat av: Sarah

Och förresten... Jag är helt lost i LOST.....

2008-03-06 @ 21:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback