Flickan med rishåret

Torsdagen den 27 mars 2008

Jag har gått på stan idag, och det blev lite mer shoppande än vad jag hade planerat. För några dagar sedan växlade vi nämligen in de euros som blev över efter Gran Canaria- resan. Så då hade man ju helt plötsligt cash i plånboken, och automatiskt tror man att man är rik eller något, haha. Så det blev en CD-skiva av mr. Hellström, två böcker ("Det blod som spillts" av Åsa Larsson och "Levande begravd" av Peter James), te och choklad samt medlemskap i Åhléns klubb. Känns bra!

Igår var jag och älsklingen på parmiddag med hans bäste vän och dennes flickvän. Vi åt på Ghingis och sedan spelade vi lite Guitar Hero här hos min pojkvän. Det var en riktigt, riktigt trevlig kväll. Men det var en aning nervöst innan eftersom hans flickvän kommer från Schweiz, så det blev att prata engelska hela kvällen. Klantig som jag är så nämde jag att jag har läst franska så då sa hon någon mening på franska, haha. Jag tror dock att jag förstod! Men det var spännande att öva på andra språk än svenskan, vad har man traglat engelskaglosor i flera år för om man inte ska använda dem liksom?

Idag åkte min snutt till Luleå för att besöka sin bror, svägerska och två brorsdöttrar. Han kommer visserligen hem redan på måndag men jag saknar honom som sjutton redan. Kan man bli mer och mer nykär? Ja, tydligen. Men jag bor kvar i hans lägenhet tills imorgon ändå, för imorgon ska jag jobba och det är skönare att bo i stan när man ska bege sig till jobbet. Närmare. Kommer dock kännas konstigt att somna utan honom, och vakna i morgon bitti utan honom.

Jag har pluggat på hur man designar bloggar nu. Så inom kort hoppas jag på att kunna göra en finare och mer personlig blogg. Men ha tålamod, för jag har inte lärt mig allt ännu.

Nu har jag bokat tid hos en frisör. Äntligen, mitt hår ser ut som påskris snart, så slitet som det är! På tisdag 13.00 ska jag befinna mig på Hair Style. Har aldrig varit där så jag vet inte om det är en bra salong, har fortfarande inte hittat ett fast ställe att återkomma till. Vill färga mitt hår mörkare, men hon sa att då blir det toning istället. Har tonat förut men tycker att färgen försvinner så himla snabbt. Men de verkar inte vilja "förstöra" mitt hår med att färga, eftersom det i slutändan alltid blir toningar. Ja ja, det blir nog bra. Mörkare ska det bli!

Det sägs att våren är på väg, äntligen! Stina är som lyckligast på våren. Det är nästan så att jag vill göra som Ronja då, skrika ett vårskrik.

Åh vad jag tycker om Håkan Hellströms vemodiga röst!



Veckans kärlekslåt: "Curly Sue" av Takida



Se även denna video, med samma låt men med "Romeo and Juliet" som bildspel



Kommentarer
Postat av: Maria

Du måste komma o visa upp dig med nya
frisyren och färgen sen...spännande spännande =)
Puss

2008-03-28 @ 22:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback