Världen demonstrerar ikväll

Lördagen den 29 mars 2008

Ikväll sker en världsomfattande demonstration som jag tycker att vi alla ska delta i, jag ska det i alla fall. Klimatet hotas i dessa tider, och så får det inte gå till! Vad är det för jord vi ger till de kommande generationerna? Så ikväll, mellan 20.00 och 21.00, ska alla lampor släckas. Tänd lite stearinljus istället. Och varför inte göra det till en vana, att använda mindre el i framtiden? En hel värld deltar i denna manifestation, så gör det du med!

Jag försöker verkligen tänka på miljön i alla lägen, men det är inte alltid lätt. Som tur är har jag en far som är en soppolis, så av honom har jag lärt mig hur man sopsorterar någorlunda miljövänligt. Jag har på sistone börjat diska utan rinnande vatten, jag stänger alltid av TV:n så den inte står på standby, vi använder nästan bara lågenergilampor här hemma och jag kör "eco-driving". Men man vill ju göra mer, det känns inte som om det är tillräckligt. Som om det lilla kan ge oss en bättre värld. Men jag försöker i alla fall, om alla bara försöker så kan det kanske resultera i något bra!



2-1 till LHC i matcher. Fan att vi förlorade i går, men vi kommer att klara det ändå! Vi ska ju faktiskt vinna det där guldet i år! Det finns inget annat. När de kommer till final hoppas jag på att kunna gå på någon match. Jag var på en finalmatch förra året, och det är häftigt ska ni veta! Vilken stämning! Jag älskar att komma från en hockeystad, även om jag inte alltid orkar vara lika engagerad som en del killar runt mig är, som min far, pojkvän och mina svågrar. Men jag kommer att hålla på LHC till min död, haha!

Jag har läst ut "Edward Finnigans upprättelse" av Roslund & Hellström. En bra bok som jag inte kunde slita mig ifrån, men så här i efterhand vet jag inte varför den var så bra. Det hände inte särskilt mycket, förutom i slutet då allt hände på en och samma gång. Men jag vill rekommendera den för den är absolut läsvärd! Nu ska jag sluka den andra boken i Åsa Larssons deckarserie, "Det blod som spillts". Den första, "Solstorm", läste jag på en dag. Jag har fått upp ögonen för deckare mer och mer på sistone. Förut var det memoarer och romaner som gällde, men det är roligt att hitta något nytt att fastna för.

Åh vad jag längtar till tisdag, då jag får mitt hår fixat. Det är såå på tiden, och håret börjar verkligen säga ifrån genom att tova sig och vara allmänt jobbigt. Problemet är att jag inte vet vad de tar betalt, så det kan bli en dyr historia. Men visserligen är det dyrt hos alla frisörer tycker jag. Tusen spänn för klippning och färgning. Jaja, det kan faktiskt vara värt det också.



Veckans film: "Corpse Bride"


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback