Balladhelveten

Söndagen den 25 maj 2008


Nu har jag kanske börjat få in i mitt huvud att jag verkligen ska flytta, så nu kan jag blogga mer om det tror jag. Det är så mycket som ska hända innan vi flyttar. På onsdag skrivs kontraktet. Försäkringen har vi fixat nu, men nu gäller det att hitta en hyresgäst till Davids lägenhet, så han inte står med dubbla hyror. Sedan ska vi flytta Com Hem och elen, adressändra och jag ska byta bank. Sedan är det ju en massa inköp som behövs, och vad som ska handlas måste vi ju också bestämma. En Ullaredresa kunde inte komma mer lägligt! För antagligen ska vi dit med våra mammor 14 juni.


Min pappa jobbar med kartonger så på fredag ska han ta med sig typ 20 flyttkartonger. Då ska här packas! Fy fan vad jag längtar efter att få packa upp allt i vår nya, fräscha lägenhet! Hela huvudet är bara fullt av flyttartankar. Hur ska vi möblera där? Vad ska jag ha med mig? Vad ska jag sälja på blocket? Vad ska vi ha för gardiner? Ja det är mycket vi ska bestämma tillsammans! Men jag tycker sådant är så himla kul!


På måndag ska en tjej komma och titta på Davids lägenhet. Det skulle vara underbart att hitta en hyresgäst redan nu, så vi kan komma in i vår nya lägenhet snart! Jag kan knappt bärga mig tills vi låser upp dörren och kliver in i vår lägenhet för första gången.


Ni får nog räkna med att det blir mycket flyttskrivande i den här bloggen ett par veckor framöver. Hoppas ni överlever, hehe.




Över till något annat. Eurovision Song Contest. Besvikelsen var stor. Jag har länge varit en balladhatare när det gäller Melodifestivalen och Eurovision. Hatar! Så fort en ballad dyker upp tappar jag intresset och går och gör något annat tills en upptempo kommer. Så att ballader har vunnit, både i fjol och i år, gör mig vansinnig. Smaken är bevisligen som baken. Öststater kommer nog att vinna den här tävlingen en lång tid framöver i alla fall. Eftersom de är så många nu, och bara röstar på varandra. Vi är inte bättre i norden, vi grannröstar vi med. Men vi är färre så vi vinner aldrig på det ändå.


Tycker lite synd om Perelli eftersom det absolut inte var något fel på hennes uppträdande. Det var mycket bättre i finalen än i semifinalen tycker jag. Men det höll helt enkelt inte.


Höjdaren var Björn Gustavsson. Det var ju bara vi i Sverige som tyckte det var roligt, men det gjorde det bara roligare!


En annan höjdare, under både semifinalerna och den stora finalen, var Kristian Luuk. Diggar hans kalla humor. Det är något brittiskt över hans humor, och jag älskar brittiska komiker!


Det sämsta var de nördiga människorna som skulle ta tempen i Green Room. Människor som tror dom är svinroliga, men som är den totala motsatsen. Som Luuk sa: "Ja... dom är nybörjare".


Vad röstade Stina på då? Bosnien-Herzegovina, tihii!


Sist men inte minst vill jag gratta världens alla mammor på Mors Dag! Ni är grymma! Speciellt min! Hihi!




Veckans liveframträdande: Robbie Williams med "Angels"

En ballad jag faktiskt älskar! Och jag älskar publikens sång.



Kommentarer
Postat av: Karin

Ska bli roligt o läsa din "flytt-blogg" så man hänger med i dina tankar! :D hihi
saknar dej otroligt mkt! pussssss

2008-05-26 @ 19:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback