Jag har varit raggare, va

Tisdagen den 27 maj 2008

Nu händer det grejer. Den första "spekulanten" som kom och tittade på min pojkväns lägenhet blev begeistrad på en gång och vill ha den! Så nu är det bara för oss att pyssla färdigt med allt praktiskt, sen kan vi flytta så fort som möjligt!

Att göra inför flytten (överstruket är redan gjort)

~Skriva kontrakt (görs imorgon)
~Skaffa hemförsäkring
~Hitta hyresgäst till Davids lägenhet
~Flytta Com Hem
~Flytta elen
~Adressändra
~Rensa, slänga och packa
~Få Davids lägenhet besiktigad
~Flytta!

Jag kan ha glömt en massa, men men... Om allt går som det ska så har vi nycklarna i våra händer redan den 9:e juni! Det är en måndag, så själva flytten sker antagligen helgen efter det. Men då kan man flytta lite i taget under veckan, kanske. Det känns så häftigt att lägenheten verkligen är vår! Imorgon har vi det på papper med! Tjohoo!

Idag har jag bytt bank med...det var en himla massa information men jag tror att jag fattade allt. Känns gött att bli student i höst för då får jag inga avgifter på en massa kontokort och grejer. Sådant är gratis för studenter. Bra va?




Min systerson är så söt. Hans ord för farbror är "Ajo". Han kallar bland annat sin morfar för Ajo. När min mamma var med honom i lekparken i Västervik häromdagen så sa han "Ajo!" och pekade på två åttaåriga pojkar, haha! Men för honom var de ju som farbröder, hihi!

Har ni sett den underbara dokumentären "Snickeriet"? Vill man lyssna på östgötska så ska man se den dokumentären. Här kommer ett klipp därifrån, och sedan ett klipp med Robert Gustavsson. Han har också sett "Snickeriet"...hihi.






Jag är så sugen på att se en bra film. Har ni något tips på någon bra, sevärd film? Helst inte action...



Veckans låt som satt sig på huvudet: Bosnien-Herzegovinas bidrag i Esc



Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :)

Postat av: Maria

Shit vad fort allt har gått med eran lägenhet :)
Fasen vad skoj...kul o få inreda ifrån början och gå o spana på ikea ...åhh :)
Vi har ju jobbat om varandra på sistone och tror du jobbar nu på tors men då jobbar jag inne i stan men hoppas vi ses snart :)
Puss

2008-05-27 @ 20:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback